خبرهای داغ:
امام جمعه شهر آبیک با بیان اینکه مسئولان نباید به نرخ روز صحبت کنند، گفت: اجرای عدالت در جامعه امری ضروری است.
کد خبر: ۸۶۶۰۸۱۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک که در مسجد ولیعصر(عج) این شهر برگزار شد با اشاره به دوم اردیبهشت مصادف با 13 رجب و میلاد امام علی (ع) اظهار کرد: امام علی )ع) به عنوان نسخه منحصر به فرد در عالم بشریت است که نسخه بدل ندارد.

وی افزود: امام علی (ع) عادل، عدالت‌خواه و عدالت‌گستر بود که در محراب عبادت و به واسطه عدالت به شهادت رسید.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: عدل از اصول عقاید پنج‌گانه مسلمانان و اوصاف خدای متعال است؛ این درحالی است که  خدا، پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع) و فقها عادل هستند.

موسوی اضافه کرد: کارگزاران و خدمتگزاران نظام به تأسی از ائمه اطهار (ع) و فقها باید عادل باشد به ویژه مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس باید عادل بوده و به نرخ روز صحبت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان قوه مجریه و مقننه باید عدالت را  رعایت کرده و آن را در جامعه که ضرورت دارد، جاری کنند.

خطیب جمعه شهر آبیک مطرح کرد: زمین و آسمان به واسطه عدل پابرجا هستند و مسئولان نیز باید در روز قیامت پاسخگو باشند.

موسوی بیان کرد: در پاسخ به برخی از مسئولان که اذعان می‌کنند به موشک نیاز نداریم باید گفت که طبق نص صریح قرآن کریم و آیه 60 سوره مبارکه انفال، مسلمانان باید خود را آماده و مجهز کنند.

وی یادآور شد: عقل سلیم نیز حکم می‌کند که توان نظامی خود را باید تقویت کنیم چراکه به فرمایش مقام معظم رهبری اگر تهدید هم نبود طبق قرآن کریم باید توان نظامی خود را افزایش دهیم.

امام جمعه شهر آبیک عنوان کرد: امروز دشمنان درصدد تقویت قدرت نظامی، نوسازی و بازسازی سلاح‌های هسته‌ای هستند که با توجه به تهدید هر روز دشمنان، تقویت نیروی دفاعی و نظامی امری ضروری است.

دشمنان اسلام و نظام درصدد برآمدند ارتش را تضعیف کنند

موسوی اذعان کرد: به برکت اقتدار نظامی جمهوری اسلامی است که از جنگ‌های منطقه در امان هستیم چراکه در غیر این صورت باید از زمین، هوا و دریا مورد حملات دشمنان قرار بگیریم.

وی با اشاره به 29 فروردین روز ارتش افزود: در دیدار همافران با معمار کبیر انقلاب در 19 بهمن سال 57، ارتش به عنوان یک بازوی نیرومند انقلاب ظاهر شد و دشمنان به وحشت و هراس افتادند.

امام جمعه شهر آبیک خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و نظام درصدد برآمدند ارتش را تضعیف کنند به همین دلیل جنگ روانی علیه ارتش به راه انداختند و آن را به عنوان یک نیروی ضد مردمی، عامل آمریکا، مستکبران و سرکوب مردم معرفی کردند.

موسوی اضافه کرد: دشمنان خارجی، حزب منافقان، حزب توده، برخی عناصر ناآگاه در داخل ارتش و برخی فرماندهان خودفروخته ارتش سبب شدند جنگ روانی علیه ارتش شدید‌تر شود.

وی بیان کرد: کار به جایی رسید که شهید قرنی استعفا داد و سپس ترور شد.

خطیب جمعه شهر آبیک تصریح کرد: برخی از معتقدان به انقلاب، دین و آیین اسلام از رهبر کبیر انقلاب وقت گرفتند و به محضرشان رسیدند که امام با صدور بیانیه‌ای دستور داد در 29 فروردین در همه شهرها ارتش با تمام توان و امکانات در خیابان‌ها ظاهر شده و به رژه بروند.

موسوی گفت: داشتن و رعایت تقوا سبب کفاره گناهان انسان شده و خدا هم پادش بزرگی به انسان متقی و پرهیزکار عطا می‌کند.

وی ادامه داد: انسانی که به حشر و نشر، قبر، سوال و جواب، حساب و کتاب و عذاب و جزا ایمان داشته باشد دیگر به سمت گناه نمی‌رود.

خطیب جمعه شهر آبیک به تفسیر آیه 50  سوره مبارکه انعام پرداخت و گفت: تنها وجود یک رهبر لایق برای هدایت انسان کافی نیست بلکه وجود آمادگی و پذیرش در خود انسان نیز لازم است.

موسوی یادآور شد: در رسالت انبیای الهی انذار و ترساندن قوی‌تر و پررنگ‌تر از تبشیر است چراکه نیروی دفع ضرر از جلب منفعت در انسان قوی‌تر است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها