خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در قزوین:

ارتش و سپاه در اوج قدرت و توان نظامی قرار دارند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ارتش و سپاه در اوج قدرت و توان نظامی قرار دارند، گفت: قدرت و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران، دشمنان را سر جای خود نشانده است.
کد خبر: ۸۶۶۰۸۱۴
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) این شهر برگزار شد، بر تبعیت و پیروی از دستورات الهی در هر شرایطی تأکید و اظهار کرد: اگر کسی فرمانبری از مخلوق را بر اطاعت از خدا ترجیح دهد، دین ندارد و باید تلاش کنیم علاوه بر اطاعت از دستورات الهی، از ائمه اطهار و پیشوایان دینی نیز تبعیت کنیم، چراکه اطاعت از آنها اطاعت از خدا و رسول است.

وی با تبریک ولادت امام جواد (ع) تصریح کرد: در ماه مبارک رجب توبه و استغفار بسیار سفارش شده و امام جواد (ع)، ندامت و پشیمانی، استغفار به زبان، ادای قرض و دِین و تصمیم و عزم راسخ برای عدم بازگشت به بدی را از ارکان توبه معرفی کرده‌اند و ضروری است توبه خود را با این ارکان هماهنگ کنیم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین یادآور شد: امام جواد (ع) فرموده کسانی که ظالم را در ظلم و ستم و آزار و اذیت مردم همراهی می‌کنند و یا در مقابل ظلم سکوت می‌کند، در ظلم ظالم شریک و به ظلم آلوده هستند و پیروی از این احادیث که نسخه دردهای جامعه ماست، حل مشکلات را در پی خواهد داشت.

عابدینی با اشاره به میلاد امام علی (ع) و تبریک آن بیان کرد: به یک معنا هرچه داریم از رسول اکرم (ص)، امام علی (ع) و فرزندان با برکت آنها داریم که با برکاتشان دل‌های مؤمنان را نورانی می‌کنند و امیدواریم بیش از پیش پیرو دستورات آن‌ها و نهج‌البلاغه باشیم.

وی بیان کرد: جورج جرداق مسیحی در برهه‌ای از زمان 200 بار نهج‌البلاغه را مطالعه کرده بود و این علاقه یک مسیحی به خاطر این است که نهج‌البلاغه چشمه‌ای جوشان از حکمت‌های الهی است و کلام امیرالمؤمنین همیشه تازگی دارد.

امام جمعه قزوین اعتکاف را فرصتی جدی برای جوانان دانست و افزود: ماه مبارک رجب و مراسم اعتکاف فرصت بسیار خوبی برای تحکیم و تقویت مایه‌های اعتقادی و دینی در بین جوانان است و خوشبختانه استقبال و گرایش جوانان ما به ویژه دانشجویان از مراسم اعتکاف بسیار زیاد شده است؛ به طوری که مساجد جواب‌گوی جمعیت دانشجویی نیست.

عابدینی با بیان اینکه سابقه 400 ساله قزوین در امر اعتکاف به‌ صورت مستند موجود است، اضافه کرد: هر روز گرایش به این فریضه الهی در حال افزایش است و مسئولان با وجود عملکرد خوب در حمایت و تقویت مراسم اعتکاف اما همچنان باید تلاش کرده و هر سال برای پذیرش جوانان خود را مهیاتر کنند تا آثار ذکر، استغفار و خودشناسی در جامعه بیشتر دیده شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه جوانان ما با سرعت و عمیقاً در حال روی آوردن به دین هستند، عده‌ای می‌خواهند سیاه‌نمایی کنند و این را طوری دیگر نشان دهند. قطعاً مردم هر روز بیشتر از گذشته اخلاقی‌تر، متفکرتر می‌شوند و به دین، قسط و عدل علاقمندتر خواهند شد و این‌ها زمینه ظهور را فراهم خواهد آورد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین به 29 فروردین و روز ارتش نیز اشاره کرد و با تبریک این روز به همه ارتشیان، مردم و مستضعفان گفت: ارتش و سپاه ما عزت‌مند و مقتدر هستند و دغدغه عدالت جهانی را دارند تا با صدور انقلاب به سایر کشورها زمینه ظهور فراهم شود.

عابدینی با یادآوری دلاوری‌های ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس مطرح کرد: ره‌آوردهایی که ارتش و سپاه دارند، دشمنان را سر جای خود نشانده و خوشبختانه ارتش، سپاه، بسیج و اقشار مختلف مردم و مسلمانان همواره آماده دفاع از انقلاب و نظام هستند و این را وظیفه دینی و الهی خود می‌دانند.

وی گفت: ارتش و سپاه با بهره‌گیری از علم و تکنولوژی روز در پی ارتقای کیفی و توسعه کمی توان نظامی جمهوری اسلامی ایران هستند و این مهم سبب شده تا هر روز شاهد رونمایی از دستاوردهای جدید در این عرصه باشیم و با بهره‌گیری از این توان نظامی به دشمنان اجازه زیاده خواهی نمی‌دهند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین تأکید کرد: همراهی و پشتیبانی از نظام، مقاومت اسلامی، مظلومان و همچنین سرنوشت کشورهای مسلمان از اصلی‌ترین اهداف ارتش و سپاه است و خوشبختانه آنها با حمایت اقشار مختلف جامعه به خوبی این اهداف را دنبال می‌کنند.

عابدینی یادآور شد: هر جایی که به عزت رسیده‌ایم به خاطر پیروی از منویات رهبری بوده و باید تلاش کنیم این مهم نقشه راه کشور در همه بخش‌ها قرار گیرد.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار