خبرهای داغ:
پژوهشگر و محقق حوزه سلامت بیان کرد: امروز غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ارتقای سلامت جسم به تنهایی محقق نمی‌شود و باید سلامت روح بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۶۶۰۸۲۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر کاظم حسین زاده، پژوهشگر و محقق حوزه سلامت هم در دیدار با نماینده ولی فقیه استان قزوین طرحی را با عنوان "مساجد ارتقا دهنده سلامت" ارائه کرد و گفت: امروز غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ارتقای سلامت جسم به تنهایی محقق نمی‌شود و باید سلامت روح بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا از فرصت حضور مردم در مساجد بیشتر استفاده کنیم تا اهمیت مسائل بهداشتی، جسمی، روحی و اجتماعی به خوبی در جامعه تبیین شود.

 دکتر حسین زاده ادامه داد: طرح "مساجد ارتقا دهنده سلامت" تاکنون در کشور اجرایی نشده اما در اروپا امروز کلیساها در حال تبدیل شدن به مراکز ارتقا دهنده سلامت هستند و ما هم از مسئولان انتظار داریم ما را در اجرای این طرح یاری کنند تا قزوین به پایلوت طرح "مساجد ارتقا دهنده سلامت" تبدیل شود.

 از آن جایی که مسجد محل مقدس، با برکت و محل حضور مردم است، می‌تواند به پایگاه ارتقای سلامت روح و جسم تبدیل شوند.

 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نیز در این دیدار اظهار کرد: این‌که مساجد پایگاه سلامت، بهداشت و خدمت به مردم باشند بسیار ارزشمند و با برکت است و پیگیری‌هایی که پزشکان ما در این خصوص انجام می‌دهند مایه مباهات است.

وی به مطالعه دقیق با نگاه پیشگیرانه تأکید کرد و گفت: خیلی وقت‌ها اگر ما با نگاه پیشگیرانه به سمت حل مشکلات حرکت کنیم، معضلات جامعه حل خواهند شد. همانگونه که پلیس با همین نگاه توانست تصادفات و حوادث جاده‌ای را کاهش دهد در حالی که مسافرت‌ها و خودروها افزایش پیدا کرده است.

امام‌جمعه قزوین اذعان داشت: بهترین محل برای کارهای نوآورانه و پیشگیرانه مساجد هستند چرا که هم مقدس و با برکت و هم مردم روزانه سه بار به آن مراجعه می‌کنند و باید بیش از پیش از این فرصت حضور مردم در مساجد استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: این‌که امام فرمودند دین از سیاست جدا نیست در حوزه اقتصاد، بهداشت و سایر حوزه‌ها هم همین‌طور است. سلامت جسم بدون سلامت روح محقق نمی‌شود و مسجد محلی برای افزایش سلامت روح است.

وی اضافه کرد: خداوند فرموده همه عالم را برای انسان و انسان را برای عبادت خلق کرده و مهمترین بعد عبادت را نماز و مهمترین بعد نماز را ذکر معرفی کرده است و باید در راستای ترویج و تبیین ذکر تلاش بیشتری انجام دهیم چرا که این مهم موجب ارتقای سلامت روح و در نهایت جسم می‌شود.

 1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها