سرهنگ نوري گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، پاسدار انقلاب اسلامى و نهاد جوشیده از دل مبارزات مردمى و بزرگترین سنگر دفاع از ارزشهاى الهى نظام است.
کد خبر: ۸۶۶۰۸۶۰
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

دوم اردیبهشت هر سال یادآور تدبیرحکیمانه امام خمینی (ره) در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که ایستادگی در برابر ابرقدرت های شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داد تا عزت و افتخار حسینی را بیش از پیش نصیب ملت غیور ایران کند.یکی از نهادهایی که پس پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت ماه سال 1358 شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گامی اساسی در راه سازمان دهی این نهاد برداشت.در آن زمان، دستگاه دفاعی و امنیتی بازمانده از دوره پهلوی، به پاک سازی و بازسازی نیاز داشت که بر اساس همین نیاز، کمیته های انقلاب اسلامی با حضور و شرکت فعال مردم در مساجد به صورت خودجوش تشکیل شد تا از فعالیت ناجوانمردانه ضدانقلابیان در داخل کشور جلوگیری کند و توطئه های دشمنان را خنثی نماید.در حقیقت هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان های الهی و گسترش حاکمیت قانون بود که البته تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از راه همکاری با دیگر نیروهای مسلح و آموزش نظامی، از دیگر اهداف تشکیل این نهاد شمرده می شود. کارنامه سه دهه پر افتخار سپاه در عرصه‏‌هاى مختلف، امیدهاى فروانى را بر مسؤولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد نموده است.

به همين مناسبت سرهنگ نوري؛ فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه گرمي در مصاحبه با خبرنگارخبرگزاری بسیج از گرمی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامى همان طور که از نامش پیداست، پاسدار انقلاب اسلامى و ارزشهاى حاصل از آن است و اين نهاد را جوشیده از دل مبارزات مردمى و بزرگترین سنگر دفاع از ارزشهاى الهى نظام عنوان كرد.

وي با بيان اينكه ناحيه مقاومت بسيج سپاه گرمي هم در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري و در عرصه هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي، سازندگي و ... فعاليت قابل توجهي صورت داده است اظهار كرد: برگزاري يادواره شهدا در سطوح مختلف پايگاهي و حوزه اي و شهرستاني در بين اقشار مختلف مردمي در راستاي ترويج فرهنگ شهید و شهادت بحساب مي آيد و از مهم ترین و تاثير گذارترين راههاي تبیین فرهنگ ایثار، شجاعت و شهامت، مقاومت و ایستادگی در جامعه است.

وي یادواره شهدا را ابزار مناسب فرهنگ سازی برای تربیت جامعه عنوان کرد و گفت: در قالب این یادواره ها باید فرهنگ دینی و آموزه های دفاع مقدس را در جامعه به ویژه بین نسل جوان تبیین کرد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه گرمي، اجراي رزمایش با هدف نشان دادن اقتدار و ارتقای آمادگی رزمی گردانها، نشستهاي روشنگري، نمایش بازسازی واقعه غدیر توسط بسیجیان این شهرستان برای دومین سال متوالی و اعطاي بيش از ۲۲ میلیارد ریال به بسیجیان و جوانان براي اشتغال زایی بيش از ۴۴۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم را از جمله فعاليتهاي شاخص ناحيه مقاومت بسيج سپاه گرمي در سال گذشته عنوان كرد.

وي با بيان اينكه سبز پوشان سپاه در كنار بسيج معنا پيدا مي كند اظهار كرد: بسیجیان در امر سازندگی و فرهنگی همیشه پیشگام بوده اند و انتظار می رود در عمل به منویات رهبری و در راستای حفظ اقتدار کشور، همه مردم در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پشقدم باشند.

ارسال نظرات