معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان:
عضو کارگروه تخصصی سلامت بسیج جامعه پزشکی لرستان، گفت: مناطق حدفاصل شهرهای دلفان، پلدختر، رومشکان، سپیددشت، کوهدشت، الیگودرز، خرم آباد نیاز ضروری به امدادرسانی دارند و دستگاه‌های لرستان باید مثل روزهای گذشته با تمام قوا پای کار باشند.
کد خبر: ۸۶۶۱۰۵۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر پیمان آسترکی،در ارتباط با وقوع سیل در شهرستان‌های استان گفت: به‌ دنبال بارش‌های شدید چند روز گذشته و متعاقب آن وقوع سیل در شهرستان‌های (پلدختر، سپیددشت، دلفان، کوهدشت، الیگودرز، خرم آباد و دیگر نقاط استان) کلیه پایگاه‌های امدادی فوریت‌های پزشکی استان به‌ حالت آماده باش درآمده تا به مصدومین احتمالی، خدمات درمانی لازم را ارائه کند.

آسترکی ادامه داد: از آنجا که انتظار می‌رفت طغیان رودخانه‌ها به مراکز درمانی مجاور رودخانه‌ها آسیب وارد کند، کارکنان کلیه مراکز درمانی در معرض خطر، تخلیه و به مکان‌های امن‌تر انتقال پیدا کردند و در طرفین پل‌هائی که امکان تخریب آن‌ها وجود داشت امکانات و تجهیزات درمانی به اندازه کافی دپو شد تا در صورت قطع ارتباط با کمبود تجهیزات و اقلام داروئی برای خدمت رسانی به مردم ساکن خللی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: در ساعات اولیه وقوع سیل در روز چهارشنبه در شهرستان کوهدشت طی دو مرحله، بالگرد فوریت‌ها به مناطق سیل‌زده اعزام شد که متاسفانه به‌ علت شرایط نامساعد جوی امکان فرود وجود نداشت و صبح روز بعد که سیل فروکش کرده و شرایط مناسب‌تر شد، بالگرد فوریت‌ها به مناطق سیل زده کوهدشت اعزام و در این شهرستان مستقر شد و تا پایان عملیات امداد و نجات در آنجا حضور داشت؛ همچنین سوخت لازم نیز از طریق زمینی برای استمرار پرواز‌ها به کوهدشت ارسال شد.

آسترکی، افزود: بیشترین میزان بارندگی در سپیددشت با ۷۵ میلی‌م‌تر، پلدختر ۶۶ میلی‌م‌تر، خرم‌آباد ۵۸ میلی‌م‌تر، بروجرد ۵۴ میلی‌م‌ر و رومشکان ۵۲ میلی‌م‌تر بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان بیان کرد: اطلاع‌رسانی به اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان جهت آماده‌باش کامل در همه دستگاه‌های اجرایی امدادی برای مقابله با سیلاب در دستور کار قرار گرفته است.
ارسال نظرات