واکنش یک کارشناس اقتصادی به اظهارات سیف در گفتگو با«بسیج»:
جواد اسحاقی گفت: این سوال جای بحث دارد که چرا آقای سیف به نصایح دلسوزان گوش فرا نداده و در انتظار عایدات از برجام بوده‎اند؟! عدم عایدات از برجام پیش از این توسط منتقدان مطرح شده بود.
کد خبر: ۸۶۶۱۲۰۶
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

جواد اسحاقی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در رابطه با اظهارات ولی الله سیف مبنی بر اینکه تقریبا هیچ چیز از برجام عاید ایران نشده است بیان داشت: این سوال جای بحث دارد که چرا آقای سیف به نصایح دلسوزان گوش فرا نداده و در انتظار عایدات از برجام بوده‎اند؟! عدم عایدات از برجام پیش از این توسط منتقدان مطرح شده بود.

وی با بیان اینکه برجام گره گشا نبوده است افزود: اینکه دولت تمام مشکلات را در قالب سبد برجامی در نظر گرفته و تمام مشکلات را به برجام و تحریم مرتبط می‎سازد اشتباه است و آمریکا تا به حال به تعهدات خود نپرداخته و در آینده نیز این بدعهدی باقی است و آقای سیف باید این مساله را باور کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: ساختار و مبنای ایدئولوژیک آمریکا در تضاد با رویکرد اقتصادی جمهوری اسلامی بوده است لذا لازم است دولتمردان بیانات رهبری انقلاب را مرور کنند تا پیش بینی دلسوزان درباره بهانه‎هایی چون برجام اثبات شود.

وی خاطرنشان کرد: برجام نیز در جهت کسب منافع آرای انتخاباتی دولت بود؛ آنچه لازم به نظر می‎رسد این است که دولت اعتماد به خارجی‎ها نداشته باشد و سفرهای اقتصادی با موضوعات تبادلات مالی، تجاری را با دقت انجام دهد تا از  ریسک در حوزه سرمایه گذاری کاسته شود.

ارسال نظرات