خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: مسئول عقیدتی سیاسی پادگان امام رضا(ع) مراغه گفت: اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز تروریست ها در مرکز ایران بودند.
کد خبر: ۸۶۶۱۲۸۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام ناصر اللهیاری در آیین غبار روبی مزار شهدای مراغه به مناسبت روز ارتش افزود: شهید و شهادت یکی از مقدس ترین واژه های دین اسلام است و به فرموده امام راحل(ره) شهدا در قهقهه مستانه شان عنده ربهم یرزقونند .

وی با اشاره به جایگاه والای شهدا در اسلام اظهار کرد: قرآن کریم از شهیدان به عنوان زندگان جاوید نام برده و این نشان از مقام والای شهدا است.

حجت الاسلام اللهیاری خاطرنشان کرد: شهید تمام هستی خود را یکجا به آفریدگار جهان تقدیم می کند و به سرچشمه بقا و حیات، پیوند می یابد تا قیامت زنده است و در این دنیا حاضر و ناظر است .

مسئول عقیدتی سیاسی پادگان امام رضا(ع) مراغه اظهار کرد: شهدا با ایثار و اخلاص با تمام وجود دعوت حق را لبیک گفتند و در مکتب توحید نیز آن چیزی دارای ارزش و ماندگاری است که در راه خدا و برای خدا شکل گیرد.

وی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا گفت: هرچند شهدا پاداش اصلی خود را از خداوند دریافت می کنند، اما بنابر حکم عقل، ما نیز به لحاظ حقی که شهدا بر گردنمان دارند، مدیون شهدا هستیم و باید با تمام وجود دَین خود را در قبال آن ها ایفاء نماییم.

حجت‌الاسلام اللهیاری در ادامه به جایگاه رفیع شهدای مدافع حرم اشاره‌ کرده و گفت: شهدای مدافع حرم با نثار خونشان در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) به شهادت می‌رسند و اگر شهدای مدافع حرم نبودند، امروز تروریست‌ها در مرکز ایران بودند.

وی یادآور شد: در طول چند روز گذشته هم چند تن از نیروی‌های ارتش در دفاع از حرم آل الله به شهادت رسیدند که با تبریک و تسلیت به خانواده‌های آن‌ها مقامشان را گرامی می‌داریم.

مسئول عقیدتی سیاسی پادگان امام رضا(ع) مراغه با اشاره به این‌که راه شهادت باز است و هنوز هم می‌توان شهید شد بیان کرد: شهدای مدافع حرم با نثار جانشان در خاک سوریه و عراق ثابت کردند که هنوز هم می‌توان شهید شد و دعوت الهی را لبیک گفت.

وی در پایان افزود: ما نیز در قبال این شهدا وظیفه‌داریم با ادامه راه آن‌ها در راستای آرمان‌های امام خمینی (ره) و مطالبات مقام معظم رهبری قدم برداریم.

ارسال نظرات