امام جمعه موقت تهران گفت: اقدام و عملی در زمینه اقتصادمقاومتی تاکنون صورت نگرفته است لذا باید در این زمینه انقلابی باشیم.
کد خبر: ۸۶۶۱۳۲۴
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
به گزارش سرویس مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج؛ آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نماز جمعه عبادی - سیاسی این هفته تهران، ضمن تبریک روز ارتش اظهار داشت: واقعا نیروی زمینی مبارکی داریم و با همه وجودمان فرا رسیدن این روز را تبریک می‌گوییم ، ارتشی که اینگونه انقلابی شد و یکی از شاهکارهای حضرت امام (ره) اثرگذاری روی ارتش بود که همه منقلب و عوض شدند و انقلابی شدند که یک نمونه آن امیر پوردستان بود که واقعا از اظهاراتشان لذت بردم و خداوند ایشان و دیگر نیروهای مسلح را با حضرت علی (ع) محشور بفرماید.
 
وی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به نامگذاری سال 95 توسط رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" نامگذاری فرمودند و در اول سال در مورد این نامگذاری توضیح دادند که انشاءالله خداوند قوت‌شان را زیاد کند، ایشان فرمودند حوزه علمیه باید انقلابی باشد و درباره مجلس خبرگان رهبری نیز تاکید فرمودند باید انقلابی باشد که این حرف بسیار بجا و ارزشمند است.
 
آیت‌الله جنتی با ابراز اینکه اقتصاد مقاومتی باید انقلابی باشد، خاطر نشان کرد: اگر تحقق اقتصاد مقاومتی بخواهد موفق باشد با رویه معمولی اداری فعلی که تاکنون بوده اثری نداشته و در آینده هم نخواهد داشت. اقتصاد مقاومتی روحیه‌ای می‌خواهد که مقابل آمریکا و غرب بایستد و در حوزه اقتصادی تحول ایجاد کند که این موضوع با حرکت‌های اداری ممکن نیست.
 
خطیب موقت نماز جمعه عبادی - سیاسی این هفته تهران، بر همین اساس افزود: رهبر انقلاب فرمودند اقدام و عمل؛ یعنی تا به حال فقط روی زبان حرف بوده است. تحقق اقدام و عمل در حوزه اقتصاد بجز داشتن روحیه انقلابی ممکن نیست، کسی که روحیه انقلابی ندارد به فکر خودش است که کاری انجام بدهد، گزارشی بدهد و تمامش کند.
 
وی با بیان اینکه باید کاری کنیم کارستان، تصریح کرد: امکانات و نیروی انسانی خوبی داریم که دنیا در حسرت این نیروها است. نیروهای انقلابی جنگ را با پیروزی پایان بردند، سپاه و بسیج انقلابی بودند که هنوز هم همین افراد هستند.
 
آیت‌الله جنتی ادامه داد: در مسئله علم افراد انقلابی پیشرفت قابل توجهی کردند و چشم دنیا را خیره کردند. ما این امکانات را داریم. از نظر ذخایر معدنی حدود 85 درصد از این ذخایر هنوز استخراج نشده است.
 
وی تاکید کرد: 100 میلیارد دلار در حوزه انرژی اسراف می‌شود اگر ما در مصرف انرژی اسراف نکنیم 100 میلیارد دلار صرفه‌جویی می‌شود که همین حالا برای یک و دو میلیارد دلار دارند چانه می‌زنند که پول بگیرند، این کار روحیه انقلابی می‌خواهد که جلوی این اسراف را بگیرند.
 
خطیب موقت نماز جمعه عبادی - سیاسی این هفته تهران، با اشاره به اینکه 6 برابر دنیا مصرف انرژی داریم بیان کرد: امکانات وجود دارد و باید باورمان بیاید، آدم انقلابی می‌گوید نه تسلیم و نه تحریم. دشمنان می‌گویند یا تسلیم بشوید یا تحریم می‌کنیم ما می‌توانیم مقابلشان بایستیم به شرط اینکه حرکت ما انقلابی باشد.
 
آیت‌الله جنتی با هشدار نسبت به برخی مسائل در داخل کشور، خاطر نشان کرد: عده‌ای در سطح‌های بالای مملکت ثروت‌های کشور را به اندونزی، امارات، ترکیه و اروپا می‌برند، چرا اینطور می‌کنند؟ باید با اینها برخورد شود، این افراد واحد محاسباتشان میلیاردی است.
 
وی با تاکید بر اینکه باید با عوامل نفوذی برخورد انقلابی کرد، گفت: رهبری فرمودند افرادی در فکر نفوذ هستند و نفوذ کرده‌اند و می‌کنند که باید این خط را بشناسیم.
 
خطیب موقت نماز جمعه عبادی - سیاسی این هفته تهران، اضافه کرد: وقتی قرار شد نور چشمی برخی مقامات کشور در اروپا تحصیل کنند، آمریکا از این طریق روی آنها نفوذ می‌کند و به آنها می‌گوید به پدرتان بگویید این کار را انجام بدهد و یا انجام نده که باید این عوامل را بشناسیم.
 
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه می‌توانیم وابستگی به نفت را قطع کنیم، تصریح کرد: دشمنان یک مرتبه نفت 100 دلاری را 30 دلار می‌کنند که این حربه است و می‌توانیم با آن مقابله کنیم، باید قدرتی داشته باشیم که این تکانه‌ها ما را تکان ندهد.
 
وی با اشاره به اینکه باید باور کنیم که توانایی داریم، ابراز داشت: روحیه انقلابی باور می‌کند که می‌توانیم آنها که روحیه انقلابی ندارند از ضعف و ناتوانی حرف می‌زنند و بعد دشمن به انقلابی‌ها می‌گوید افراطی هستند، انقلابی‌ها را باید کنار زد و آدم‌های عقلانی بر سر کار بیایند یعنی کسانی که می‌خواهند با آمریکا بسازند عقلانی هستند و دیگران افراطی.
 
خطیب موقت نماز جمعه عبادی - سیاسی این هفته تهران، ادامه داد: حضرت آقا فرمودند که خبرگان باید انقلابی باشد یعنی انقلابی تصمیم بگیرد و در‌ آینده انقلابی تصمیم بگیرد.
 
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه کسانی 37 سال این مملکت را سرپا نگه داشتند تصریح کرد: این افراد در برابر همه دشمنی‌ها ایستاده‌اند و دست رد به دشمن زده‌اند که همین انقلابی‌ها بوده‌اند که این اقدامات را انجام دادند و اگر نبودند فاتحه مملکت خوانده شده بود، چرا از این افراد قدردانی نکنیم؟ سپاه خار چشم عده‌ای است که نیش خودشان را هم در صبحت‌هایشان می‌زنند. اگر سپاه و بسیج نباشد چه کسی می‌خواهد مملکت را حفظ کند؟ باید انقلابی و ضدانقلاب شناس باشیم.
 
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی بودن حوزه علمیه، گفت: تعبیر سخنان رهبری این است که اگر استاد حوزه، شاگرد و طلبه دلشان خوش باشد که فقه و اصول بخوانند، مجتهد شوند و بعد استاد و مرجع شوند این روحیه انقلابی نیست. اگر اینطور باشد این حوزه در خدمت جمهوری اسلامی نمی‌تواند باشد.
 
خطیب موقت نماز جمعه عبادی - سیاسی این هفته تهران، در ادامه با بیان اینکه انتخابات برگزار شد و هرچه  بود گذشت تصریح کرد: خدا به مردم خیر بدهد که شرکت کردند و نزدیک به 70 میلیون رای با آزادی و امنیت به صندوق ریخته شد و خونی از دماغ کسی بیرون نیامد که این الگو است، در انتخابات آمریکا 40 درصد مشارکت وجود دارد اما ما 62 درصد مشارکت داشتیم.
 
آیت‌الله جنتی با طرح این موضوع که افرادی که رای نیاوردند با نجابت نتیجه را قبول کردند، خاطر نشان کرد: حالا آقای نماینده که رای آورده‌ای می‌خواهی چکار کنی؟ فقط می‌خواهی روی کرسی مجلس بنشینی و بلند شوی و تمام؟ اگر مجلس انقلابی نباشد نمی‌تواند به وظایف خود عمل کند، نمایندگان باید درد جامعه را بشناسند، موضوع بیکاری اولویت اصلی نمایندگان است.
 
وی با طرح این پرسش که چرا آمار طلاق بالا می‌رود؟، گفت: چرا جوانان علاقه‌ای به ازدواج ندارند. این موارد درد است و باید اولویت باشد و نمایندگان رسیدگی کنند.
 
خطیب موقت نماز جمعه عبادی - سیاسی این هفته تهران، یکی دیگر از اولویت‌های مجلس دهم را مقابله با توطئه دشمنان دانست و تصریح کرد: یک نماینده باید بصیرت داشته باشد که دشمنان چه نقشه‌هایی دارند و این نقشه‌ها را خنثی کند.
 
آیت‌الله جنتی در پایان تاکید کرد: مقام معظم رهبری یک رهبر انقلابی است و هر کسی که ولایت ایشان را قبول دارد باید انقلابی عمل کند.
 
 منبع: بسیج پرس
انتهای پیام/
ارسال نظرات