استاندار لرستان گفت: صندوق توسعه ملی 200 میلیون دلار به نیروگاه خرم آباد اختصاص داد.
کد خبر: ۸۶۶۱۳۳۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان لرستان که در محل استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید ظرفیت های راکد در استان احیاء شوند گفت: نیروگاه خرم آباد 12 سال است که بلاتکلیف است؛ اما اخیرا توسط صندوق توسعه ملی 200 میلیون دلار به این نیروگاه اختصاص یافته که خبر خوبی است.

وی با اشاره به تدوین 80 درصد از سند اقتصاد مقاومتی استان لرستان افزود: بر اساس این سند که تا 20 روز آینده نهایی می شود باید 226 پروژه که میانگین پیشرفت آنها 33 درصد است است تا خرداد سال 96 تکمیل و یا پیشرفت فیزیکی پیش بینی شده برای آنها محقق شود.

استاندار لرستان گفت: بر اساس سند اقتصاد مقاومتی استان باید 209 پروژه را تا خرداد 96 به بهره برداری برسانیم و 17 پروژه دیگر که باقی می ماند درصد پیشرفت فیزیکی که برای آنها پیش بینی شده است محقق شود.

بازوند ادامه داد: بر این اساس باید پیشرفت پروژه های عمرانی از قبیل آزاد راه خرم آباد-اراک 30 درصد، کارخانه لاستیک سازی خرم آباد و پتروشیمی کوهدشت هر کدام 30 درصد و مجتمع فولاد ازنا 80 درصد بر اساس پیش بینی صورت گرفته تا خرداد سال 96 محقق شود.

وی افزود: برای اجرای پروژه هایی عمرانی پیش بینی شده در سند اقتصاد مقاومتی استان 72 میلیارد تومان بودجه استانی، 330 میلیارد تومان منابع داخلی، 700 میلیارد تومان منابع ملی، 900 میلیارد تومان تسهیلات، 1400 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و 3500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

استاندار لرستان گفت: همچنین سهم پیش بینی شده در این سند برای بانک ها بانک ها دو هزار و 90 میلیار تومان است که بین 26 بانک توزیع شده و آنها نیز متعهد شده اند که را پرداخت کنند.

بازوند تصریح کرد: در طی یک سال باید کار و تلاش در استان صورت گیرد تا شاهد برآیند اقدام و عمل در سال اقتصاد مقاومتی باشیم.

بازوند در بخش دیگری از اظهارات خود به بیان گزارشی از خسارت ها و خرابی های ناشی از سیل اخیر در استان لرستان پرداخت.


ارسال نظرات