مداحی که فعال اقتصاد مقاومتی شد ؛

600میلیون ریال درآمد سالانه عرصه پرورش ماهی

خبرگزاری بسیج: مداح اهل بیت(ع) که پیش از این در حرفه کشاورزی مشغول به فعالیت بود، اینک با دریافت تسهیلات اقتصادمقاومتی تا سقف 300 میلیون ریال، توانسته است با راه اندازی عرصه پرورش ماهی در ورزقان با اشتغال زایی مسقیم برای سه نفر و غیر مستقیم برای 10 نفر، سالانه 600 میلیون ریال از این عرصه کسب درآمد کند.
کد خبر: ۸۶۶۱۳۳۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، بایرام حیدرزاده، با پشتکار و تلاش شبانه روزی خود علاوه بر دارا بودن دو استخر صد متری پرورش ماهی که پس از زلزله ویرانگر ورزقان با حمایت های بسیج سازندگی بازسازی و ساخته است، اکنون با یک استخر 180 متری دیگر درصدد توسعه این عرصه برآمده است.

این فعال اقتصادمقاومتی با بیان اینکه در سال فقط در یک دوره شش ماهه، ماهی به بازار عرضه می دهیم، گفت: اکنون با اخذ مجوز های لازم، در سال جدید با خرید 30 هزار قطعه قزل آلای فرانسه 10 گرمی از مرند، در صدد افزایش تولید و بهره وری هستیم، که امید است در سال جدید 1200میلیون ریال کسب درآمد داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به بازار فروش این محصول در داخل، گفت: این محصول در بازار ماهی تبریز به قیمت عمده هر کیلو 135 هزار ریال به فروشندگان عرضه می شود، که آن ها نیز به قیمت 22 الی 24 تومان به فروش می رسانند.

به خریداران خود نیز از محل استخر پرورش ماهی، چه بصورت عمده و یا خرده به همان قیمت عرضه می کنیم.

متاسفانه سازمان جهاد کشاورزی شهرستان آن گونه که باید شاید یاریگر ما باشد حمایت خود را از ما دریغ می کند، و به صراحت می گویم که امروز این موفقیت خود را مدیون حمایت های بسیج سازندگی در قالب اقتصادمقاومتی هستیم.

از دیگر مشکلات ما نیز عدم همراهی سازمان های بیمه گر در خصوص بیمه کردن کارکنان و عرصه خود هستیم و از مسئولان امر خواستار تسهیل در امور بیمه هستیم.

وی همچنین توانسته است با نوع آوری و ابتکار عمل خود آب حاصله از پرورش ماهی را که با فضولات ماهی مخلوط است به عنوان بهترین کود آبی برای آبیاری و کود دهی باغات استفاده کند.

این فعال اقتصادمقاومتی با بیان اینکه در این عرصه همسر و فرزندانم به نام های اکبر و علی، مرا یاری می کنند، افزود: پیش از این حرفه به شغل رانندگی، کشاورزی و مداحی مشغول بودم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار