در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی مطرح شد؛

افزایش همکاری تجاری و صنعتی با آلمان

استاندار مرکزی گفت: مسئولین استان مرکزی خواهان گسترش روابط اقتصادی با کشور آلمان و مجموعه اتاق بازرگانی شوابه هستند.
کد خبر: ۸۶۶۱۳۴۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود زمانی‌قمی در کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به اینکه ایران همواره گفتمان منطق را در پیش گرفته است اظهار داشت: در ماه‌ها و سال‌های گذشته ناخواسته ملت ایران از شرایط تحریم‌های بین‌المللی رنج برده است اما خوشبختانه گفت‌وگو و گفتمان برتر جمهوری اسلامی ایران سبب شد تا ایران و جهان به یک تفاهم مثبت برسند..

وی افزود: تمام جهان واقف هستند که ایران سرزمینی با استعداد و قابلیت‌های فراوان برای کشورهای دنیا به ویژه کشور آلمان است

استاندار مرکزی تصریح کرد: سعی ما براین است که از نظران هیئت آلمانی حاضر، در اتاق بازرگانی استان استفاده کنیم چراکه هیئت تجاری آلمانی دست روی نکاتی گذاشته‌اند که در آن دو عنصر محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار حائز اهمیت است.

زمانی‌قمی با اشاره به لزوم توجه بشر به انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: برای داشتنن محیط زیست سالم چاره‌ای جز دست‌یابی و مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر نیست همچنین قوانین ما به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی روشن است و از تمام برنامه‌ریزی‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کنیم.

وی با برشمردن ظرفیت‌های استان مرکزی در بخش صنعت افزود: استان مرکزی از استان‌های صنعتی کشور بوده که صنایع بزرگ و صنایع تخصصی و مادر را در خود جای داده است به طوری که سال گذشته حدود 800 میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان مرکزی صورت گرفته است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی زمینه صادرات نفتی و مهندسی خوبی را به خارج از کشور دارد، به سبب وجود صنایع بزرگ در استان ما می‌توانیم تجهیزات پالایشگاهی، پل‌سازی و خدمات فنی را نیز به خارج صادر کنیم.

زمانی‌قمی یادآور شد: این استان در حوزه معدن، کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناسبی است و براساس این ظرفیت‌ها، آماده همکاری مشترک با هئیت آلمانی هستیم و در زمینه صنایع نیز نهایت همکاری را با ایشان انجام می‌دهیم.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: به نتیجه رسیدن مذاکرات استان مرکزی با مسئولان اتاق بازرگانی شوابه، مرهون اراده دو طرف مذاکره است، ما تصمیم خود را گرفته و علاقه‌مند به توسعه روابط اقتصادی با آلمان هستیم و امیدواریم که این مهم برای هیئت آلمانی نیز همین‌طور باشد چراکه ما خواهان گسترش روابط اقتصادی با کشور آلمان و مجموعه اتاق بازرگانی شوابه هستیم.

پیتر سالفرانک مدیرعامل اتاق بازرگانی شوآبه آلمان با اشاره به تمایل شرکت بایر برای سرمایه‌گذاری در ایران اظهار داشت: کشور ایران دارای موقعیت ممتاز استراتژیکی بوده و به عنوان یک پایگاه اقتصادی در حال رشد با ثبات سیاسی در منطقه نمایان است و امروز ایران به طور روزافزون به قدرت اقتصادی پیشرو در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.

وی افزود: در پسابرجام فرصتی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد ارتباطات تجاری میان ایران با سایر کشورها فراهم شده است و از آنجا که آلمان شریک اول تجاری ایران در گذشته بوده است ما به عنوان نمایندگان بخش‌های خصوصی آلمان امیدواریم باز بتوانیم با بهره جستن از فرصت‌ها به این جایگاه دست پیدا کنیم.

مدیرعامل اتاق بازرگانی شوآبه آلمان تصریح کرد: هیئت تجاری ما به دعوت اتاق بازرگانی استان و به منظور بازدید از ظرفیت‌ها و صنایع استان به ویژه صنایع سنگین و مادر به این استان سفر کرده و در این دیدارها درصدد است تا به بررسی نقاط برجسته برای روابط اقتصادی و راهکارهای مشترک در این زمینه بپردازد.

سالفرانک با اشاره به ظرفیت‌های درخور توجه ایالت بایر آلمان اظهار داشت: ایالت بایر یكی از مناطق صنعتی آلمان بوده که از 76 اتاق بازرگانی، صنایع و معادن این كشور، 12 اتاق در شوابه فعالیت می‌كنند.

وی افزود: شهر شوابه آلمان با 1.8 دهم میلیون نفر جمعیت، تولید ناخالص داخلی سالانه 60 میلیارد یورویی را به خود اختصاص داده، این شهر هم‌اکنون در زمینه محیط زیست 150 شرکت را هدایت می‌کند همچنین در زمینه پسماند و بازیافت زباله‌ها پیشرو است.

مدیرعامل اتاق بازرگانی شوآبه آلمان تصریح کرد: بیش از نیمی از صنایع ایالت بایر را واحدهای صنعتی كوچك و متوسط که بیشتر خانوادگی هستند در برگرفته اشت.

وی خاطرنشان کرد: ما در بخش دانشگاهی، آموزش فنی ‌و حرفه‌ای آمادگی برقراری تعامل و ارتباط با ایران را داریم و به دنبال این هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار