مدیر کمیته‌ي امداد شهرستان اردبیل از بافت 2 هزار و 700 تخته فرش توسط مجریان طرح طرح هاي اشتغال و خودكفايي این نهاد در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۱۳۸۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جليل قديمي با اعلام اينكه اين تعداد تخته فرش بافته شده به متراژ 11 هزار و 865 متر مربع می‌باشد، افزود: ارزش ریالی فرش‌های بافته شده بیش از 71 میلیارد ریال برآورد شده است.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر یک هزار و 580 طرح قالیبافی فعال در سطح شهرستان اردبيل وجود دارد، گفت: 2 هزار و 300 بافنده از مددجویان تحت حمايت اين نهاد مشغول به بافت فرش مي‌باشند.

قديمي با بيان اينكه تلاش داريم فعالیت‌های تولیدی مددجویان در زمينه‌ي بافت فرش و گلیم را توسعه دهيم، اذعان داشت: با برگزاري دوره‌هاي آموزشي فرشبافي و بهبافی فرش و همچنين تهيه‌ي مواد اولیه‌ي مرغوب براي مددجویان مي‌كوشيم تا زمينه‌هاي اشتغال آنان را فراهم نماييم.

مدیر کمیته‌ي امداد شهرستان اردبیل نظارت بر نحوه‌ي انجام کار مجريان و ارائه‌ي راهنمايي لازم برای رفع اشکال و عیب‌های احتمالی را از ديگر برنامه‌هاي اين نهاد در راستاي توسعه‌ي طرح‌هاي قاليبافي عنوان كرد و بيان داشت: همچنين کارشناسان خودکفایی این نهاد بر تمامي مراحل خرید مواد اولیه و فروش فرش‌های بافته شده‌ي مددجويان نظارت كامل دارند.

ارسال نظرات