آمادگي براي مقابله با آتش سوزي مزارع در بيله سوار مغان

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان اردبيل از آمادگي و برنامه ريزي براي استقرار 20 دستگاه تراكتور در مزارع گندم بيله سوار مغان جهت مقابله با آتش سوزي احتمالي در فصل برداشت محصول خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۱۴۰۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، عديل سروي گفت: 800 ميليون ريال اعتبار براي اجاره 20 دستگاه تراكتور لازم است و در صورت تامين آن نسبت به استقرار تراكتورها در چهار منطقه از گندمزارهاي بيله سوار مغان اقدام خواهد شد.

وي افزود: آتش سوزي مزارع گندم بيله سوار مغان در سال گذشته زيان زارعان و ناراحتي مردم و مسوولان را سبب شد و تلاش مي شود امسال در فصل برداشت محصول براي واكنش سريع در مورد آتش سوزي احتمالي و جلوگيري از سرايت آن به مزارع آماده باشيم.

سروي اظهار كرد: براي مقابله با حريق احتمالي در مزارع بيله سوار مغان با مديريت بحران استان نيز هماهنگي لازم به عمل آمده است.

سال گذشته بيش از 500 هكتار از گندمزارهاي بيله سوار مغان طعمه حريق شد و براي جبران خسارت هاي وارده 40 ميليون ريال تسهيلات كم بهره به هرهكتار در نظر گرفته شد.

در سال زراعي جاري 87 هزار هكتار از اراضي كشاورزي بيله سوارمغان به زير كشت گندم رفته است و مسوولان اين شهرستان با برگزاري جلسه بر آمادگي لازم نسبت به جلوگيري از تكرار تجربه تلخ آتش سوزي مزارع تاكيد مي كنند.

اين شهرستان در شمال استان اردبيل و در همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.

ارسال نظرات