عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این تصمیمات ضد ایرانی در جده اتخاذ شده و دستگاه سیاست خارجی می توانست بعد از نشست جده با رایزنی جلوی این اتفاقات را بگیرد.
کد خبر: ۸۶۶۱۴۱۰
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص بیانیه ضد ایرانی سازمان همکاری اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدندا گفت: نشست ترکیه از قبل طراحی شده بود و دقیاقا با مدیریت، دست های پشت پرده یعنی عربستان سعودی برگزار شد.
دکتر محمد صالح جوکار اظهار کرد: سفر پادشاه عربستان به مصر و ترکیه و دادن هدایا به این کشورها و کمک به برخی کشورهای آفریقایی در راستای تهمت زدن به ایران با کمک پول و هدایا صورت گرفت.
وی افزود: بیانیه ضد ایرانی نشست سران کشورهای اسلامی نتیجه اقدامات فریب دولت عربستان بود.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس اذعان کرد: عربستان و برخی کشورهای منطقه این حرکت را به نیابت از آمریکا انجام دادند.
دکتر جوکار گفت: این تصمیمات ضد ایرانی در جده اتخاذ شده و دستگاه سیاست خارجی می توانست بعد از نشست جده با رایزنی جلوی این اتفاقات را بگیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: اقدام هیئت ایرانی در ترک اجلاس کار خوبی بود اما این اجلاس در حد حضور رئیس جمهور نبود و بهتر بود در سطح وزیر خارجه، ایران در این نشست حضور می یافت.

گفتنی است، در بیانیه نشست کشورهای اسلامی بندهای ضد ایرانی و ضد حزب الله لبنان آورده شد تا جایی که رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران، در اعتراض به بیانیه مذکور، در اختتامیه نشست حاضر نشدند.

ارسال نظرات