امین پورمیرزا یکی از باغداران و فعالان اقتصادی شهرستان بیله سوار که بوسیله تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانسته است در باغ خود برای 4 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کند.
کد خبر: ۸۶۶۱۴۱۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، امین پورمیرزا یکی از باغداران و فعالان اقتصادی شهرستان بیله سوار در زمینه باغ داری و تولید میوه است که بوسیله تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه ناحیه بیله سوار توانسته است در باغی به مساحت 3 هکتار برای 4 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کند.

خبرنگار ما ،گفت و گویی با این باغدار بیله سواری انجام داده است که به شرح زیر است؛

خبرنگار بیله سوار: لطفاًخودتون رو معرفی کنید و بفرمایید به چه کاری مشغول هستید؟

امین پورمیرزا:بنده امین پورمیرزا فوق لیسانس رشته توسعه اقتصادی از دانشگاه کرمان و ساکن بیله سوار هستم و با 30 سال سن در این مکان به باغداری مشغول هستم.

خبرنگار بیله سوار: فعالیت خودتان را از چه سالی شروع کرده اید؟

امین پورمیرزا: بنده از سال 90 فعالیت خودم را به صورت جزئی در کار باغداری شروع کردم و امروز این کار را به شکل تخصصی انجام می دهم.

خبرنگار بیله سوار: آیا فعالیت خودتان را به تنهایی شروع کرده اید؟ یا سازمان و نهادی از شما حمایت کرده است؟

امین پورمیرزا: در ابتدا، خودم به تنهایی شروع به فعالیت کردم و هیچ ارگان و نهاد دولتی به جز خدمات مشاوره از بنده حمایت آنچنانی نکردند تا اینکه از بسیج سازندگی سپاه بیله سوار به بنده تسهیلات حمایتی 20 میلیون تومانی در قالب طرح طوبی اعطا شد و بنده توانستم با این مبلغ فعالیت خودم را تخصصی تر کرده و به تجهیز باغ اقدام نمایم.

خبرنگار بیله سوار:آیا از فعالیت در این عرصه راضی هستید؟شرایط محیطی منطقه را برای فعالیت در عرصه باغداری چطور می بینید؟

امین پورمیرزا: مسئله بازاریابی و نبود سردخانه و عدم کشش شهرستان برای مصرف محصولات تولید شده از اصلی ترین مشکلات ما می باشد اما باید گفت که در صورت حل این مشکل، سود خوبی از این کار حاصل می شود.

همچنین با توجه به اینکه آب های منطقه ما برای باغداری مناسب است، میوه تولید شده در باغات مغان و بیله سوار جز بهترین محصولات استان اردبیل محسوب می شوند.

خبرنگار بیله سوار: شما به عنوان فرد فعال در عرصه باغداری چه فعالیت های را در شهرستان جهت فعال نمودن اقتصاد مقاومتی مفید می دانید؟

امین پورمیرزا:استعداد و پتانسیل شهرستان بیله سوار با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناسب ، تولید عسل، محصولات زراعی ، پرورش دام، طیور و ماهی ، باغداری و … می باشد.

خبرنگار بیله سوار:اگر موردی هست بخواهید به عنوان سخن آخر ذکر نمایید بفرماید؟

امین پورمیرزا:بنده آروزی سلامتی را به مقام معظم رهبری دارم و از نهادهای دولتی می خواهم در موضوعاتی از جمله بازاریابی و نبود سردخانه و صادرات محصولات تولید شده داخل، به خارج از کشور و گارانتی کردن محصولات در گمرک، فعالان اقتصادی را حمایت کنند زیرا که این حمایت می تواند در کاهش بیکاری در شهرستان موثر واقع شود و در نهایت منجر به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این گونه مشاغل در شهرستان بیله سوار شود.

ارسال نظرات