معاون مشارکتهای مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی استان یزد ۹۴ واحد مسکونی ویژه خانواده دارای ۲ معلول به بالا در یزد ایجاد می‌شود، گفت: ۵۰ هزار معلول و مددجو از بهزیستی استان خدمات دریافت می کنند.
کد خبر: ۸۶۶۱۴۵۸
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد:حسین بمانی در ارتباط با خدماتی که در رابطه با مسکن‌دار شدن خانواده‌های معلولان در یزد انجام شده، اظهار داشت: تفاهم‌نامه پنج‌جانبه بین بنیاد مستعضعفان، انجمن خیرین مسکن‌ساز، بهزیستی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت ساخت مسکن برای تعداد 94 خانوار دارای حداقل 2 عضو معلول شهری، و خانوار دارای حداقل 2 عضو معلول روستایی منعقد شده است.

بمانی با اشاره به اینکه 300 میلیون ریال کمک بلاعوض در این تفاهم نامه دیده شده، ادامه داد: این تعداد واحد در مرحله واگذاری زمین از طرف اداره راه و شهرسازی به انجمن خیرین مسکن‌ساز است.

وی افزود: تفاهم‌نامه احداث مسکن روستایی با بنیاد مسکن و بهزیستی به منظور تأمین مسکن معلولین و مددجویان روستایی با تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ 50 میلیون ریال و کمک بلاعوض 80 میلیون ریال بهزیستی است.

معاون مشارکتهای مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی استان یزد بیان کرد: تا پایان اسفندماه سال گذشته تعداد 1738 واحد تحویل معلولان و مددجویان بهزیستی گردیده و تعداد 544 واحد دیگر در مرحله ساخت است که آماده واگذاری بوده اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها شامل آب، فاضلاب، برق، گاز قابل واگذاری نیست و به محض همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان واگذار می‌شود.

بمانی گفت: در حال حاضر 50 هزار معلول و مددجو به صورت مستمر و غیرمستمر از بهزیستی استان یزد خدمات دریافت می‌کنند.

تسنیم/

ارسال نظرات