خبرهای داغ:
یادداشت

نقش اقتصاد مقاومتی در جلوگیری از نفوذ فرهنگ لیبرالیست به جامعه اسلامی

گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، مدلی است از اقتصاد متکی بر تولید و توانمندی داخلی که تحقق شعار استقلال اقتصادی را به دنبال دارد، این تنگه احد مهم‌ترین گلوگاهی است که از شاه‌راه نفوذ اندیشه لیبرالیستی به جامعه اسلامی مراقبت می‌‌کند.
کد خبر: ۸۶۶۱۴۶۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رهبر انقلاب اسلامی در دوران رهبری خویش با اینکه موسس و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی نبوده اما توانستند در ترویج و تثبیت انقلاب به اندازه موسس آن ایفای نقش کنند به همین علت از خویشتن چهره‌ای تاثیرگذار و جهانی ساخته و کشتی انقلاب را به خوبی در میان توطئه‌های داخلی و خارجی سکانداری کنند.

پس از گذشت سال‌ها از عمر انقلاب و بهبود نیافتن اقتصاد بیمار کشور، گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، مدلی است از اقتصاد متکی بر تولید و توانمندی داخلی که تحقق شعار استقلال اقتصادی را به دنبال دارد، این تنگه احد مهم‌ترین گلوگاهی است که از شاه‌راه نفوذ اندیشه لیبرالیستی به جامعه اسلامی مراقبت می‌‌کند.

بعد از آنکه نظام سلطه نتوانست در فضای تخاصم با محوریت نظامی،کشور جمهوری اسلامی را هم سو با منافع خود گرداند، چندسالی است که درحوزه اقتصاد ورود پیدا کرده و با اهداف تضعیف نظام و فشار روی آحاد ملت، مورد تاثیر قرار دادن محیط اقتصادی ایران را در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا از تمام توان استفاده می‌کند.

اما استکبار جهانی این بار نیز در این برنامه‌ریزی‌های خود نسبت به قدرت و تاثیر مقام معظم رهبری در جامعه اسلامی بی‌توجه بوده زیرا اکنون ایشان این فشارها را تبدیل به فرصتی مناسب کرده که استفاده از این فرصت نیازمند مشارکت همگانی و اعمال مدیریت عاقلانه و مدبرانه است و به یقین اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها، تکیه به درون و تلاش برای خودکفایی را به دنبال دارد و تا زمانی که این الگو به عنوان یک فرهنگ در میان مردم و به ویژه دستگاه‌ها و دولت نهادینه نشود اهداف مورد نظر محقق‌پذیر نخواهد بود.

با بررسی تحرکات اقتصادی دشمن می‌توان به این نتیجه رسید که فشار اصلی دشمن بر حوزه درآمدی کشور یعنی نفت بوده است زیرا برخی از مسئولان نسبت به فرمایشات مستمر رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم خارج شدن از تک محوری بودن اقتصاد نفتی غفلت کرده‌اند و این امر وابستگی اقتصاد کشور به نفت را به دنبال داشته است.

اکنون کشور برای رهایی از این مشکل باید به داشته‌های خود اکتفا نموده و در مسیر رشد و بالندگی حداکثر تلاش و کوشش خود را انجام دهد بر اساس گفته‌های امام علی(ع) «کسی که آب و خاک دارد و با وجود آن، فقیر و محتاج است، خداوند  او را از رحمت  دور بدارد.»

در نتیجه برای پیروزی در دنیای بین‌الملل باید به گفتمان انقلاب که همان گفتمان اسلام ناب محمدی است برگشته و برای رفع تکلیف فقط به شعار و حرف اکتفا نکنیم بلکه باید به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی که دغدغه اصلی و عمده ایشان نیز هست، جامعه عمل بپوشانیم و این امر مستلزم افزایش نگرش دینی و معرفتی خود در امور مختلف زندگی از جمله ساده زیستی، قناعت، صرفه‌جویی در مصرف، اصلاح الگوی مصرف، ترک تنوع طلبی و غیره است.

انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی ماندن واژه‌هایی است که این روزها در منظومه فکری رهبری به رویش‌ها و ریزش‌ها اشاره دارد؛ ریزش‌هایی که یا به علت خود کم‌بینی و حقارت یا خستگی و عافیت بوده و با عظمت بزک کرده تمدن غرب، به خود باختگی رسیده است و لحظه به لحظه به دامن لیبرالیسم پناهنده می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی دل در گرو گفتمان انقلاب اسلامی دارند که بر دوش عده‌ای از استوار مانده‌ها از صف انقلابیون و جوانان رویش یافته یا به تعبیر بعضی‌ها تازه به دوران رسیده که در سن کم به نهایت خود باوری رسیده‌اند و «شعار ما میتوانیم»  را با دل وجان باورکرده‌اند.

از رشد دانش پزشکی، نظامی، هسته‌ای، نانو و غیره تا تغییر ساختار کشور به ساختارهای علمی و دانش‌بنیان از مهم‌ترین دستاوردهای نهضت علمی نرم‌افزاری نوپا است که شخص رهبری آنرا ایده‌پردازی می‌کند و در نتیجه پرورش مدیران و نیروی انسانی کارآمدی در تراز انقلاب اسلامی با ایده‌پردازی مدیریت جهادی بیشتر قابل تحقق می‌شود.

به امید آنکه در سالی که مزین و به نام اقتصاد مقاومتی است و از سوی معظم له نام‌گذاری شده و همراه با قید «اقدام وعمل»  است؛ شاهد عملی شدن این مقوله از سوی مسئولان و دستگاه‌های ذیربط باشیم.

 سیدحسن حسینی‌نوده
ارسال نظرات
آخرین اخبار