خبرهای داغ:
کرم‌اللهی گفت: این پرچمداری نصرالله مردانی در عرصه شعر سبب شد تا کازرون میزبان مراسم جایزه شعر و داستان سال انقلاب اسلامی در استان فارس شود.
کد خبر: ۸۶۶۱۵۲۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
مراسم گرامیداشت نصرالله مردانی، پرچمدار شعر انقلاب اسلامی با عنوان «سمند صاعقه» در شهرستان کازرون برگزار شد.

محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری فارس در این مراسم گفت: بنا به قاعده شرف المکان بالمکین شهر کازرون به واسطه وجود افرادی چون مردانی پرآوازه شده است و به رسم بزرگداشت این پرچمداری  کازرون میزبان مراسم جایزه شعر و داستان سال انقلاب اسلامی در استان فارس می‌شود.

وی با بیان اینکه هر انقلابی که به وجود می‌آید براساس تفکر و منشی که دارد ارزش‌هایی می‌آفریند که در تمام ابعاد جامعه تاثیر می‌گذارد، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود و افراد بسیاری در عرصه هنر و فرهنگ با شاخص‌های این انقلاب حرکت‌هایی در تولید آثار هنری بر مبنای انقلاب اسلامی انجام دادند که مرتضی آوینی و نصرالله مردانی از جمله این افراد هستند.

کرم‌اللهی با اشاره به اینکه نصرالله مردانی پرچمدار شعر انقلاب اسلامی است، افزود: وی همه آنچه  را که اندیشید و خلق کرد مرتبط با ارزش‌های انقلاب بود و شعر انقلاب متوقف در زمان و مکان نیست و خیزش‌آفرین و امیدبخش است و همه این ویژگی‌ها در شعر مردانی دیده می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان فارس با انتقاد از عدم حضور مسئولان محلی شهر کازرون در این مراسم، مردانی را نشانه و شاخص شهر کازرون دانست و گفت: باید دید که چرا مردانی با این ویژگی‌ها در شهر خودش کمتر دیده شده است؟

وی با اشاره به قاعده شرف المکان بالمکین تصریح کرد: خشت و گل‌ها نماد یک شهر نیستند بلکه این انسان‌های بزرگ هستند که هویت یک شهر و یک مکان را می‌سازند و مسئولانی که در حوزه فرهنگ و اجرا فعالیت می‌کنند باید مردانی را به عنوان پرچمدار شعر انقلاب فراموش نکنند..

رئیس حوزه هنری استان فارس، شهر کازرون را دارای ظرفیت‌های بسیار دانست و افزود: حمایت از تولید اثر فاخر و قابل اعتنا و هنر کاربردی و مخاطب‌گرا رسالت حوزه هنری است و و تلاش می‌شود برای انجام این رسالت زمینه ارتباط هنرمندان در نقاط مختلف استان با حوزه هنری فراهم شود.

غلامعلی مهدی‌خانی متخلص به مجرد، دهقانیان فرد از دوستان مرحوم مردانی، هادی فردوسی، صبوری‌زاده و طیبه نیکو،عظیم زارع، شفیعی و طهرانی نوبندگانی از جمله شاعرانی بودند که در این مراسم شعرخوانی کردند.

در ادامه برنامه نیز مهدیا علیزاده با اجرای قطعات موسیقی به هنرنمایی پرداخت و مراسم گرامیداشت پرچمدار شعر انقلاب اسلامی را نشاط دیگری بخشید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها