خبرهای داغ:
حجت الاسلام شجاعی مهر در گفت و گو با بسیج مطرح کرد:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا (ع)شهرستان البرز در گفت و گو با بسیج مطرح کرد: اقتصاد را می‌توان یکی از راز های موفقیت معنوی تلاش برای امرار معاش دانست.
کد خبر: ۸۶۶۱۵۳۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

حجت الاسلام شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا (ع)شهرستان البرز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،پیرامون عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در سال 95 با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال اظهار کرد: اقتصاد از دیدگاه اسلام یکی از ارکان مهم زندگی معرفی می شود و می توان آن را یکی از راز های موفقیت معنوی تلاش برای امرار معاش دانست.

وی اضافه کرد: در احادیث متعددی از پیامبر اکرم(ص) اقتصاد را مسئله ای معرفی کرده‌اند که در صورت فراهم نبودن آخرت نیز دچار تضرر می شود و نیز اینکه از دری که فقر وارد شود از همان در ایمان خارج می‌شود و یا جمله معروف امیر مومنان که می فرمایند« کسی که برای امرار معاش تلاش می کند مانند کسی است که در راه خدا جهاد می نماید».

شجاعی مهر در ادامه با یاد آور شدن اولین باری که رهبر از واژه اقتصاد مقاومتی استفاده کرده اند بیان کرد: اولین بار این واژه در دیدار رهبر و کارآفرینان در سال 89 مورد استفاده قرار گرفت و وارد ادبیات اقتصادی ایران شد اما اگر بخواهیم از دلیل آن یاد کنیم باید بازگردیم به فتنه سال 88 که سران فتنه از دستان خارجی خواستند که تحریم ها علیه ایران را بیشتر کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا (ع) ادامه داد: در 29 بهمن سال 92 رهبر کلیات طرح اقتصاد مقاومتی را به تمام ادارات و ارگان ها ابلاغ کردند اما می بینیم که همچنان اقدام شایسته ای در این راستا صورت نگرفته است.

وی با اشاره به موضوع تحریم توضیح داد: تحریم اقتصادی امروز مهمترین سلاحی است که علیه ملت ایران استفاده می شود و این طلایی ترین ترکشی است که علیه ما استفاده می شود ، ضربه اقتصادی و فشاری که مردم تحمل می کنند از دید دشمن اینگونه جلوه می کند که مردم کم کم دست از انقلاب و ارمان های بر می دارند، ولایت و رهبری را رها می کنند و در جهت دشمن گام بر خواهند داشت .

شجاعی مهر اذعان کرد: در همین زمان رهبر طرح اقتصاد مقاومتی را با محور هایی چون حمایت از تولید داخلی، بهره برداری بهینه از منابع داخلی و به حداقل رساندن استفاده از محصولات خارجی را توصیه کردند.

وی ادامه داد: مردمی کردن اقتصاد مسئله مهمی است چرا که دولت با توجه به شیوه های متفاوت کسب درامد و تولید در ایران به تنهایی نمی تواند اقتصاد را مدیریت کند، از طرفی تا جامعه توجیه نباشد کشور همچنان در حال وابستگی می ماند.

شجاعی مهر متذکر شد: تا زمانی که ما وابسته به پول نفت باشیم نمی توانیم پیشرفت واقعی را تجربه کنیم.

وی گفت: موضوع مهم دیگر احتمام به اقتصاد دانش بنیان است به این مفهوم که به جای وارد کردن هر وسیله ای دانش آن را وارد کنیم و بتوانیم خودمان کالایی را تولید کنیم، با این راه در برابر تهدیدات نیز مقاوم خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بهره برداری بهینه از منابع نیز موضوع حائز اهمیتی نمی باشد، منابع باید در جای صحیح خود استفاده شوند و در جایی که صرف آنها مشکلی را حل نمی کند از استفاده آن جلوگیری کنیم.

این مسئول اذعان کرد: باید به سمت حمایت از اقشار کم درآمد و کارگاه های کوچک قدم برداریم و نکته مهم دیگر جلوگیری از فساد مالی و قدم افرادی است که جیره خوار انقلاب هستند و به این واسطه  به انقلاب صدمه می زنند و از طرفی سبب ایجاد موج نا امیدی در جامعه می شوند.

شجاعی مهر در بخش پایانی این گفت و گو  با اشاره به مفهوم اقدام و عمل تشریح کرد: از دید مفهومی اقدام و عمل یک مفهوم را می رسانند ولی در این گفتاراقدام به مفهوم مقدمات برای اجرا و عمل به کار رفته است، معمولا اقدام را برای شروع انجام کاری به کار می برند، نتیجه مستمر را باید از عمل انتظار داشته باشیم و برای رسیدن به آن باید همه در کنار هم تمام تلاش خود را به کار برند.

1004/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها