همایش کشوری گرامی‌داشت شهید سیدابوالحسن موسوی و چهار هم‌رزم شهید دیواندره برگزار شد

نخستین همایش کشوری گرامی‌داشت شهید سیدابوالحسن موسوی و چهار هم‌رزم شهید دیواندره با حضور مسولان استانی در گلوگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۱۵۳۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴



خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج گلوگاه، همایش کشوری گرامی‌داشت شهید سیدابوالحسن موسوی و چهار هم‌رزم شهید دیواندره در مسجد جامع روستای خورشیدکلا از توابع گلوگاه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران و جمعی از مسولان کشوری و لشکری برگزار شد.

محمدرضا تباکی فرماندار گلوگاه در ابتدای این همایش ضمن خیر مقدم به گفت: یادوراه شهدا موجب انتقال فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در بین نسل جوان می‌شود و وظیفه ما در عصر حاضر این است که این مراسمات را هرچه با شکوه‌تر برگزار کنیم تا قشر جوان ارزش شهید را درک کنند.

محدرضا تباکی افزود: شهید سیدابوالحسن موسوی خورشیدی با وجود سن کم در اوایل دهه ۶۰ به عنوان مشاور سیاسی امنیتی استاندار وقت کردستان منصوب شد که نشان از هوش و توانمندی بالای شهید دارد.

شهید سید ابوالحسن موسوی خورشیدی در سال ۱۳۳۹ در روستا خورشیدکلا دیده به جهان گشود و دوران ۶ ساله دبستان را در ۴ سال در روستای خود گذراند.

دوره متوسطه را با نمرات ممتاز در گرگان گذراند و در ۱۶ سالگی در رشته مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران در تهران قبول شد، وی نخستین دانشجوی روستای خورشیدکلا بود.

در همان سال به فعالیت‌های سیاسی در دوران دانشجویی پرداخت و دستگیر شد و به علت کمی سن روانه کانون اصلاح و تربیت کودکان شد.

با تعطیلی دانشگاه‌ها به آموزش و پرورش دیواندره اعزام شد و عاشقانه و مخلصانه در آن دیار تلاش کرد و نوجوانان و جوانان زیادی را جذب کرد.

به علت توان تحلیلی و فهم بالا به عنوان مشاور سیاسی و امنیتی ارسطو ایرانی استاندار وقت کردستان منصوب شد و در سال ۶۱ عضو ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی در تاریخ ۱۸ فروردین ۶۲ در حین ماموریت در حوالی گرگان توسط یکی از منافقین دستگیر شده که بر اثرحادثه رانندگی به درجه رفیع شهدات نائل آمد.

شهید حمید محمدی شهردار دیوان‌دره، شهید سیدرضا حسینی فرمانده سپاه سقز، شهید نجف یوسفی رئیس آموزش‌وپرورش دیواندره، شهید بهزاد همتی بخشدار دیواندره، چهار همرزم شهید سید ابولحسن موسوی خورشیدی در دیواندره بودند که در این مراسم از مقام این شهدا تجلیل شد
ارسال نظرات
پر بیننده ها