دریادار حکیمی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم همراه با ارتش وظیفه حفظ تمامیت ارضی و دفاع از انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.
کد خبر: ۸۶۶۱۵۸۰
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
به گزاش خبرگزاری بسیج مازندران، رژه نیروهای مسلح در مازندران زیرباران رحمت‌الهی به نمایش درآمد تا نشان دهنده تکاپو و پویایی این نیرو در همه شرایط باشد.

 29 فروردین‌ماه روزی است که در تقویم کشورمان به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام گرفت و رژه نیروهای مسلح نیز در این روز جزو تقویم درآمده است اما امروز در مازندران این رژه زیرباران رحمت‌الهی به نمایش درآمد تا نشان دهنده تکاپو و پویایی این نیرو در همه شرایط باشد.

شرایط جوی استان مازندران از شب گذشته نامساعد شده بود ولی با وجود نامساعد بودن شرایط جوی و باران شدید این مراسم با حضور پرشور برگزار شد تا نمایش کوچکی از اقتدار نیروهای مسلح در استان مازندران باشد.

صبح امروز همزمان با سراسر کشور مراسم روز ارتش با سان و رژه نیروهای مسلح ارتش، دریایی، زمینی، انتظامی استان در میدان شهید قاسمی شهرستان ساری برگزار شد.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر در سخنانی با اشاره به بزرگداشت روز ارتش و روز نیروی زمینی، گفت: بار دیگر نیروهای مسلح آمادگی خود را برای حفظ تمامیت ارضی کشور و انقلاب اسلامی اعلام می‌کند.

دریادار دوم عرشه خرداد حکیمی با اشاره به با اشاره به اینکه نیروی‌های مسلح در هرگونه شرایط جوی آمادگی دفاع از خاک میهن را دارد، افزود: بعد از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی همچنان مبارزه ادامه دارد.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) مستقر در نوشهر با بیان اینکه نیروهای مسلح آمادگی دارند در راه مأموریت محوله که وظیفه ذاتی است، تلاش کند، اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم همراه با ارتش وظیفه حفظ تمامیت ارضی و دفاع از انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در منطقه و کشورهای همسایه امنیت به شدت زیر سوال رفته است، گفت: به‌دلیل فعالیت نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی شاهد امنیت در کشور هستیم.

دریادار حکیمی خاطرنشان کرد: مراسم رژه و سان در روز 29 فروردین نمایش قدرت و حمایت مردم به جمهوری اسلامی است.

استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی بوده و نشان از فداکاری بزرگانی است که برای دین و میهن انقلاب دفاع کردند، گفت: در 8 سال دفاع مقدس شاهد ایثارگری‌های نیروهای مسلح کشور در صیانت از انقلاب اسلامی بودیم و این جان‌فشانی همچنان ادامه دارد.

ربیع فلاح‌جلودار افزود: در روزهای آغازین انقلاب اسلامی منافقان در غرب کشور درگیری‌هایی به راه انداختند که از طریق نیروهای ارتش و هوانیروز خنثی و برگ زرینی به تاریخ انقلاب اسلامی اضافه شده است.

وی بیان کرد: در زمان جنگ در بستان و سایر مناطق جنگی در کنار نیروهای بسیجی و سپاهی نیروهای ارتش دشمنان را از خاک میهن خارج کردند و اجازه نفوذ دشمن را به حریم کشور ندادند.

استاندار مازندران با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس، گفت: در روزهای نخست جنگ تحمیلی خلبانان کشور با در اختیار داشتن 140 فروند هواپیمای جنگی به دشمن حمله کردند و نقاط استراتژیک دشمن را از بین بردند.

وی تصریح کرد: نیروهای دریایی  ارتش جمهوری اسلامی نیز تا روزهای پایانی جنگ در دریا اجازه عرض اندام به نیروهای دریایی دشمن را ندادند.

فلاح با اعلام اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی الگوی جهان هستند، اضافه کرد: دریادلان نیروی دریایی در خلیج فارس، عدن، دریای عمان، اقیانوس هند و آرام پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آوردند.

وی با بیان اینکه مردم مازندران با وجود محدودیت‌های اقتصادی با منویات رهبری، آرمان‌های امام و شهدا همراه هستند، افزود: در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل قرار داریم تلاش می‌شود رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان شکل بگیرد.

استاندار مازندران در پایان سخنانش گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال گذشته در مازندران شاهد رونق اقتصادی و کاهش محدودیت اشتغال‌زایی بودیم این برنامه‌ها امسال هم استمرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها