ارتش اسلامی با سلاح ایمان و میهن پرستی در دفاع از انقلاب اسلامی جدیت دارد

جانشین حفظ آثار مازندران: بدنه ارتش یک بدنه اسلامی، مومن و میهن پرست بوده که مانع فروپاشی انقلاب اسلامی در دوران ابتدای پیروزی انقلاب بوده است.
کد خبر: ۸۶۶۱۶۹۰
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴



جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به نقش اثرگذار همافران ارتش در دوران دفاع مقدس، گفت: ۲۲ خلبان شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران از خطه مازندران هستند.

خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار علی‌رضا یدالله پور  به مناسبت  هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بدنه ارتش یک بدنه اسلامی، مومن و میهن پرست بوده که مانع فروپاشی انقلاب اسلامی در دوران ابتدای پیروزی انقلاب بوده است.

وی افزود: انسجام ارتش با تشکیل شورایی برای ایجاد اتحاد بین قوا در ابتدای انقلاب تقویت شد.

یدالله پور گفت: گرایش و انگیزه انقلاب اسلامی ایران، دینی و انقلابی بوده و بر اساس این تفکر بر استکبار جهانی و شاه ملعون پیروز شده است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه استکبار در ابتدای پیروزی انقلاب، مانع از گسترش این تفکر در نظام شده بود، تصریح کرد: با تقویت نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، تحرکات دشمن در کشور روند کاهشی داشته است.

یدالله پور با بیان اینکه استکبار قصد داشت با تصرف خرمشهر در دوران دفاع مقدس، دسترسی آسان تری به آبهای خلیج فارس داشته باشد، افزود: تکاوران نیروهای ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب و نیروهای مردمی در نبرد 35 روز جلوی تصرف خرمشهر را از استکبار گرفته است.

وی با اعلام اینکه 140 فروند هواپیماهای ارتش ایران در قالب عملیات کمان 99 وارد خاک عراق شده و تمام مواضع نظامی عراق را کوبیدند، گفت: ارتش ایران و نیروهای مسلح آمادگی بالایی در جلوگیری از تصرفات استکباری دارند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به نقش همافران هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات‌های دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: 22 خلبان شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران از خطه مازندران بودند.

وی با بیان اینکه شهیدان نیاکی، شیرودی، کشوری، ذبیحی از شهدای شاخص هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند، افزود: این شهدای والامقام خطه مازندران در عملیات‌های متعدد و بزرگ دفاع مقدس با همکاری نیروهای مسلح و مردمی داشتند.

یدالله پور با اشاره به اینکه ارتش ایران در طول دوران دفاع مقدس در کنار سایر نیروهای مسلح در تمام عملیات‌ها تلاش کرده است و شهدای بسیاری از ارتش از فرزندان این مرز و بوم هستند، گفت: امروز نیز نیروهای جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی،  در جهت پایداری جبهه مقاومت اسلامی برای نشر ارزش‌های اسلام و دفاع از حرمین شریفین در قالب مستشاران نظامی به درجات رفیع شهادت نائل آمدند.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه دانشگاه‌های نظامی ایران در راستای فناوری روز دنیا حرکت می‌کنند، افزود: بسیاری از تجهیزات نظامی در نیروهای مسلح به روز شده است و از هیچ تهدیدی از سوی استکبار هراسی نداریم.

یدالله پور با اشاره به اینکه تجهیزات دفاعی ایران جنبه دفاعی دارد و کشورهایی که درصدد تهدید ایران بوده از تقویت این تجهیزات در ایران هراس دارند، گفت: بسیاری از کشورهای دوست معتقدند ارتقا تجهیزات دفاعی ایران، سبب حفظ امنیت منطقه شده است.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح با انجام مانورها و رزمایش‌ها، بنیه دفاعی کشور را منسجم می‌کنند، افزود: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اکنون به اقتدار و شکوفایی در امنیت مرزها رسیده است.

یدالله پور با شااره به اینکه نیروهای مسلح ایران به عنوان یدواحده در قالب تعامل و همدلی با هم رای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور تلاش دارد، گفت: همدلی موثری بین پیشکسوتان ایثار و شهادت در نیروهای مسلح دیده می‌شود.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در یکشنبه این هفته در روز 29 فروردین در مرکز استان، تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در قالب ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت گام‌های موثری برداشته است.

وی بیان کرد: تدوین کتب دفاع مقدس، تشییع شهدای گمنام، ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در قالب عملیات والفجر 8 بخشی از خدمات اداره کل حفظ آثار در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است.

یدالله پور افزود: امیدواریم مسئولان استانی و فرهنگی در تکمیل سریع باغ موزه دفاع مقدس مازندران، اقدام ویژه و حمایت جدی تری داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها