عربستان به رغم اصرار قبلی خود مبنی بر عدم حضور ایران در نشست فریز نفتی به دلیل خودداری این کشور از پذیرش پیشنهاد فریز نفتی، گفته که خواهان مشارکت همه اعضای اوپک در گفت و گوهاست.
کد خبر: ۸۶۶۱۸۶۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، منابع آگاه گفتند، نشست فریز نفتی بین تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک در دوحه در آخرین دقایق به دلیل آنچه ظاهرا بروز تنشی جدید بین ایران و عربستان گزارش شده، به مشکل برخورده است.

وزرای نفت کشورهای شرکت کننده در تلاش برای نجات توافقی که به منظور کمک به تقویت قیمت نفت طراحی شده، با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار کردند. قطر در ماه های اخیر نقشی سازنده در برقراری ثبات نسبی در عرضه نفت داشته است.

به گفته این دو منبع آگاه عربستان به رغم اصرار قبلی خود مبنی بر عدم حضور ایران در این نشست به دلیل خودداری این کشور از پذیرش پیشنهاد فریز نفتی، گفته که خواهان مشارکت همه اعضای اوپک در گفت و گوهاست.

یک منبع آگاه در اوپک گفت: «سعودی ها اوایل امروز صبح همه چیز را تغییر دادند... آنها می خواهند ابتدا تمام اعضای اوپک به این نشست بپیوندند.»

ناکامی در دستیابی به توافقی جهانی درباره فریز تولید این سیگنال را به بازار ارسال خواهد کرد که رقابت بر سر به دست آوردن سهم بیشتر از بازار بین تولید کنندگان کلیدی دوباره از سر گرفته خواهد شد و این احتمالا موجب توقف روند اخیر ترمیم قیمت ها خواهد شد.

ارسال نظرات