امام جمعه صومعه سرا گفت: اعتکاف، فرصت مناسب برای جذب دائمی جوانان به مساجد است.
کد خبر: ۸۶۶۱۸۷۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقیدر گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا اظهار کرد: حضور معنادار جوانان در اعتکاف و ارتباط سه روزه آنها با خداوند و انجام اعمال عبادی و توسل به ائمه معصومین(علیه‌السلام) زمینه خوبی برای ارتقای مسائل معنوی به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه ارتباط خانواده‌ها و آحاد جامعه با معتکفین تاثیر متقابل انکار ناپذیر دارد، افزود: هر ساله شاهد رشد جمعیت معتکفین جوان و دانشجو دراعتکاف در ایران اسلامی هستیم.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه ما امروز در مساجدمان نیازمند تکنولوژی روز برای جذب بیشتر جوانان هستیم، گفت: علاوه بر تکنولوژی، ارتباط خوب امام جماعت و هیئات امنا و نمازگزاران با جوانان تاثیر غیرقابل انکاری در راستای جذب بیشتر آن در مسجد است.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این سنت حسنه هر سال رو به افزایش است و مشتاقان بسیاری دارد، تصریح کرد: اولین اعتکاف با عده‌ای اندک در قم برگزار می‌شد.

وی  با بیان اینکه اعتکاف از نظر معنویت باید سال به سال بهتر شود و خروجی‌های خوبی از این مراسم معنوی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همه باید با همکاری هم در راستای ارتقای مسائل معنوی و اعتکاف تلاش نماییم.

ارسال نظرات