کارشناس مذهبی صومعه‌سرا :

اعتکاف فرصتی برای تطهیر صحیفه اعمال و توفیقی برای صفا بخشیدن به روح است

کارشناس مذهبی صومعه‌سرا گفت: اعتکاف فرصتی برای تطهیر صحیفه اعمال و توفیقی برای صفا بخشیدن به روح است.
کد خبر: ۸۶۶۱۸۸۲
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

فاطمه ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه سرا با بیان اینکه ماه رجب آغاز فصل نيايش و مقدمه‌اي برشعبان براي آماده سازي و خودسازي ماه مبارك رمضان است، افزود: افرادي كه همه ساله در مراسم اعتكاف شركت مي‌کنندالگويي شاخص براي جامعه هستند.

وی با بیان اینکه افراد فوق از نظر رفتار و کردار مطابق اسلام رفتار می‌کنند و بهترین مبلغ دینی هستند، گفت: اعتکاف فاصله گرفتن از مادیات دنیایی و نزدیک شدن به رحمت و پرتو نور نورالانوار و بهانه ای برای بازگشت از سرزمین خود گرایی به رضوان خدا گرایی است.

این کارشناس مذهبی صومعه‌سرا با بیان اینکه معتکفین سه روز عاشقی را در خانه معبود تمرین می‌کنند، تصریح کرد: "اعتکاف" خلوت کردن با خدا و در گوشه ای با خداوند نجوا و خود را محاسبه کردن و برای آینده برنامه نوشتن است.

ابراهیم‌‌زاده خاطرنشان کرد: اعتکاف بهترین فرصت برای تزکیه نفس و پاک کردن دل از گناه است که همه افراد به خصوص جوانان باید این زمان را غنیمت شمارند.

وی، اعتکاف را فرصتی برای تطهیر صحیفه اعمال و توفیقی برای آراستگی جان و دل و صفا بخشیدن به روح دانست و اظهار کرد: این سنت حسنه موجب بهره مندی بندگان ازارزش‌های معنوی می‌شود.

مسئول واحد خواهران ستاد اعتکاف شهرستان صومعه‌سرا با بیان اینکه اعتکاف یک کارعبادی است که انسان با صیقل دادن درون خویش با توبه و استغفار، ره توشه ای برای آینده خود فراهم می سازد، افزود: برنامه‌های مختلفی برای معتکفین و نزدیک‌شدن ارتباط آنها با خداوند در مساجد برگزار می‌شود.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه هر ساله شاهد افزایش تعداد خواهران معتکف در مساجد هستیم، گفت: کار برای برگزاری اعتکاف بسیار دلنشین است و هر ساله شاهد تحول عظیمی در برخی از معتکفین می‌شویم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار