امام جمعه ابرکوه در تبیین شعار سال 95 مطرح کرد:

اقتصاد مقاومتی؛ تنها نسخه نجات‌بخش کشور از بحران‌ها

امام جمعه ابرکوه گفت: اقتصاد مقاومتی؛ تنها نسخه نجات کشور از بحران های ساخته آمریکا علیه ملت ایران است، که باید از حیطه شعار خارج شود و در مرحله اقدام و عمل قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۶۱۹۲۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه در تبیین نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اظهار کرد: یکی از واژه های نوظهور در فرهنگ انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری وارد صفحات مفاهیمی از شاخصه های انقلاب شده است، اقتصاد مقاومتی می باشد که از سال 89 برای اولین بار ایشان در دیدار با کارآفرینان کشور مطرح کردند و در موارد متعدد با تاکید بر آن وارد ادبیات انقلاب شد.


حجت الاسلام حسینی افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در برابر فشار، تهدید و شبه های وارده دشمن مقاومت کند و توانایی مقابله و عبور از بحران های مالی را داشته باشد و تبعأ در این راستا مهندسی فرهنگی لازم است.


عناوین سال؛ نشاندهنده مشکلات اقتصادی حل نشده در کشور است
وی گفت: مقام معظم رهبری از سال 69 تا کنون با هدف جهت دهی مسئولان و مردم به سمت اهدافی راهبردی در کشور، به هر سال عنوانی بخشیدند که در مجموع بیش از 10 عنوان آن، ماهیت اقتصادی داشت. نام هایی در قالب شعارهایی همچون: صرفه جویی، انضباط اقتصادی، شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف، همت و کار مضاعف، تولید ملی، جهاد اقتصادی، حماسه اقتصادی، اقتصاد و فرهنگ و امثال این موارد.


حسینی عنوان کرد: تاکید رهبر انقلاب در این موضوعات گویای این است که مشکلات اقتصادی حل نشده در کشور وجود دارد که موجبات دغدغه و نگرانی ایشان را فراهم کرده و آن را به مردم و مسئولان منتقل می کنند، تا در بهبود وضعیت معیشت مردم اثرگذار باشد و همه دسیسه های دشمن در زمینه تحریم و فشارهای اقتصادی خنثی شود.


امسال موضوع اقتصاد و اهمیت آن تابلو شد
امام جمعه ابرکوه بیان کرد: امسال نیز موضوع اقتصاد و اهمیت آن در کشور انگشت نما تر و تابلو شد، تا در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تلاش شود، زیرساخت های اقتصاد در بخش های دولتی و ملتی اصلاح شود و پسوند مقاومتی آن را از سایر گونه های اقتصادی نظیر اقتصاد دریافتی، وابسته و دستوری جدا می سازد.


اقتصاد مقاومتی؛ تنها نسخه نجات کشور از بحران ساخته آمریکا است
وی تصریح کرد: مفهوم انعطاف پذیری اقتصاد پس از جنگ جهانی دوم، جهت مصونیت بخشی به اقتصاد در برابر بحران های بزرگ، وارد ادبیات اقتصادی جهان شد. از آنجا که این روش تنها نسخه نجات کشور از بحران های ساخته و پرداخته آمریکا و ایادی او علیه ملت ایران است، باید از حیطه شعار خارج شود و در مرحله اقدام و عمل قرار گیرد.


حسینی خاطر نشان کرد: بنظر می رسد اگر واقعأ این طرح عملی و کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی مدیریت شد، پیآمد مثبت آن در سایر حوزه ها کمتر از حوزه اقتصاد نباشد. زیرا اگر اقتصاد بنیان دار و آسیب ناپذیر شد، آسیب فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور هم کمرنگ تر می شود.


امام جمعه گفت: لذا شعار امسال شعار چند بعدی است، اما مهم این است که با گفتمان سازی پیرامون آن، زمینه های باورمند عموم با اقدام و عمل فراهم آید.

سروابرکوه
ارسال نظرات
آخرین اخبار