مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:
ساخت نماد برای شهدا یک نیاز اساسی برای معرفی این فرهنگ محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۱۹۵۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از الزامات فرهنگی جامعه محسوب می‌شود که باید برنامه‌های مهم و هدفمندی برای این فرهنگ عرضه شود که در همین راستا ساخت نماد برای شهدا یک نیاز اساسی برای معرفی این فرهنگ محسوب می‌شود.

علی کاظمی افزود: در طول تاریخ افراد و اشخاصی بودند که نقش بسیار مهمی را در تاریخ و تحولات کشور ایفا کرده‌اند و در این عرصه برای گرامی‌داشت یاد آن افراد از نماد و المانی برای حفظ نام و یادشان استفاده می‌شود و در معرض دیده جامعه قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در کشور ما نیز افراد و شخصیت‌های بسیار مهمی هستند که با مرور اقدامات‌شان، می‌بینیم که خدمت بسیار ارزشمندی به جامعه داشته‌اند. شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع‌مقدس شخصیت‌های عالی‌مقامی هستند که هم در نزد خداوند و هم نزد ملت، مدال پرافتخاری بر سینه خود حک کرده‌اند و این موجب می‌شود تا این اشخاص پرافتخار که هر یک تاریخ محسوب می‌شوند، به مردم و آیندگان معرفی شوند.

کاظمی تصریح کرد: هیچ چیز در مقابل کاری که شهدا انجام دادند برای قدردانی کافی نیست، چراکه پاداش آنان توسط خداوند پرداخت شده است و تنها خواسته شهدا چند مورد است که به خوبی در وصیت‌نامه‌های آنان به وفور آمده است. تابع ولایت بودن و ایمان به خداوند داشتن دو اصل بسیار مهم در کلام شهدا است که موجب می‌شود تا افق انسانیت و مسلمان بودن را به بازماندگان و آیندگان نشان دهد.

وی یادآور شد: ساخت نماد برای معرفی شهدا کم‌ترین کار، ولی در جای خود بسیار مهم محسوب می‌شود که در این زمینه متاسفانه زنجان نسبت به سایر استان‌ها از جایگاه خوبی برخوردار نیست. استان زنجان به‌عنوان دیار غواصان دریادل محسوب می‌شود، ولی در ارتباط با این عنوان نمادی در شهر وجود ندارد و لازم است کارهای جدی‌تری صورت گیرد.

این مسئول افزود: بنیاد شهید تنها دستگاه متولی در ساخت و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت نیست، بلکه سایر دستگاه‌ها نیز در سیر شرح وظایف خود، برگزاری و اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه شهید و شهادت دارند و ساخت نماد برای شهدا نیز اقدام ارزنده‌ای است که مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری و شورای شهر را می‌طلبد تا در کنار بها دادن به سایر موضوعات به حوزه فرهنگ شهادت نیز توجه کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف و آشنایی نسل جوان که حضور در دوران مهم انقلاب و جنگ را نداشتند، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود؛ چراکه نسل امروز و آیندگان نیاز به فهمیدن و آگاهی داشتن از تاریخ و مردان و زنان شجاع کشورشان را دارند تا در مقابل توطئه‌ها و دشمنی‌ها با بصیرت بایستند و این مستلزم معرفی جایگاه شهدا به جامعه است.

ارسال نظرات