ميرعلي رحيمي‌زاد گفت: علي‌رغم سکونت 70 درصدي جمعيت شهرستان گرمي در روستاها، عمده امکانات و سالن‌هاي ورزشي در شهر متمرکز شده است و روستاها از حداقل امکانات ورزشي محروم هستند.
کد خبر: ۸۶۶۲۰۶۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، ميرعلي رحيمي‌زاد، فرماندار گرمي در جلسه ستاد ساماندهي توسعه ورزش روستائي و عشايري این شهرستان بر لزوم توجه به توسعه ورزش در روستاها تاکيد کرد وگفت: علي‌رغم سکونت 70 درصدي جمعيت شهرستان گرمي در روستاها، عمده امکانات و سالن‌هاي ورزشي در شهر متمرکز شده است و روستاها از حداقل امکانات ورزشي محروم هستند.

فرماندار گرمي با بيان اينکه ورزش روستائي مورد غفلت واقع شده است، افزود: فعاليت اقتصادي و توسعه توليد ملي در گرو تن سالم و روحيه با نشاط است.

رئيس ستاد ساماندهي توسعه ورزش روستائي و عشايري گرمي بيان کرد: سرگرمي هاي رايانه‌اي، بازي‌هاي موبايل محور و تبلت‌ها، تحرک‌هاي جسمي را به حداقل رسانده و اين زنگ خطري براي بروز بيماري‌هاي مختلف و سکته‌هاي ناگهاني است.

رحيمي‌زاد توجه به ورزش‌هاي سنتي و اصيل روستائي و عشايري را هم خاطر نشان کرد و گفت: بسياري از بازي‌هاي بومي محلي در روستاها و عشاير ما از قدمت بالائي برخوردارند که با کمترين امکانات و بيشترين نشاط جسمي و روحي اجرا مي‌شود.

در اين جلسه علي عزيزي، رئيس اداره ورزش و جوانان گزارشي از اقدامات و عملکرد اداره متبوع خود بيان کرد و از تکميل و بهره‌برداري از 2 سالن ورزشي در روستاهاي اني و ديزج در سال‌جاري خبر داد.

گفتني است ستاد ساماندهي توسعه ورزش روستائي و عشايري در شهرستان‌ها به رياست فرمانداران و با هدف برنامه‌ريزي و توسعه ورزش در روستاها و عشاير تشکيل مي‌شود.

ارسال نظرات