نماینده مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست/ وابستگی به نفت یکی از موانع پیش روی تحقق اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین قدم در به ثمر رساندن اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی به نفت است که باید تعریف شفافی از اقتصاد بدون نفت داشته باشیم تا با جایگزینی تولید کالاهای داخلی به جای نفت پیروز میدان شویم.
کد خبر: ۸۶۶۲۰۶۸
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، لاله افتخاری، گفت: هر کشوری که بخواهد مستقل باشد و این استقلال را برای همیشه تثبیت کند باید از یک اقتصاد پایدار بهره‌مند شود.


وی افزود: اقتصاد پایدار می‌سر نمی‌شود مگر با اقتصاد مقاومتی، که این نوع عملکرد هم به تک تک افراد و مسئولین کشور بستگی دارد که چقدر برای رسیدن به این هدف والا هزینه کنند.

 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که مردم با مصرف کالاهای داخلی سهم بسیار زیادی در اقتصاد مقاومتی دارند، تصریح کرد: با مصرف کالاهای داخلی روز به روز اشتغال زایی در کشور بیشتر می‌شود و همین امر باعث می‌شود که بازار‌های داخلی رونق پیدا کرده و در ‌‌‌نهایت بازارهای خارجی از ما قطع امید کنند و این یعنی‌‌‌ همان پیروزی ما در این عرصه.

 
افتخاری، تاکید کرد: البته مسئولین نیز باید با تمام قوا در این عرصه با برنامه ریزی‌های دقیق و قابل اجراء وارد میدان شوند و با همکاری مردم به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنند.

 
وی با اشاره به ابهام زدایی از مفهوم اقتصاد مقاومتی، تشریح کرد: برخلاف تصور، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست، بلکه اقتصادی است بسیار والا که اجرای آن باعث بهبود رشد اقتصادی، تولید ملی، عدالت اجتماعی و اشتغال خواهد شد.

 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلانمی گفت: هرگز با اجرا شدن اقتصاد مقاومتی درهای اقتصاد ایران به دنیا بسته نمی‌شود و البته بالعکس تعامل سازنده‌ای را برای ما با دنیا ایجاد خواهد کرد و مهم‌ترین ویژگی این اتفاقات خوداتکایی ما به درون و بی‌نیازی به بیگانگان است.


افتخاری، با اشاره به الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از راه‌های ترویج اقتصاد مقاومتی این است که با تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن به ویژه در محیط‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای این موضوع مهم را به یک گفتمان فراگیر در کشور تبدیل کنیم.

وی در پایان گفت‌و‌گوی خود گفت: به نظر من مهم‌ترین قدم در این‌باره کاهش وابستگی به نفت است که باید تعریف شفافی از اقتصاد بدون نفت داشته باشیم تا با جایگزینی تولید کالاهای داخلی به جای نفت پیروز میدان شویم.
ارسال نظرات