مدیر امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ خبر داد
مدیر امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: در بیمارستان صحرایی بوستان ولایت روزانه حدود 2000 نفر از مردم در نواحی محروم تهران را در بخش‌های مختلف به طور رایگان پذیرش خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۶۶۲۰۷۱
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، بهناز شاه حسینی، درباره برپایی بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت تهران گفت: از ۱۸ تا ۲۳ اردیبهشت بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت برپا می‌شود که در بخش‌های مختلف به مردم خدمات ارائه می‌کند.

وی در ادامه افزود: این بیمارستان صحرایی شامل بخش‌های جراحی عمومی، اورتودنسی، ای‌ام سی، تغذیه، مشاوره اعتیاد در بخش روان‌شناسی، مشاوره‌های سرطان، بخش زنان و زایمان و اورولوژی را شامل می‌شود و در ادامه قرار است که بخش تریاژ یا طب اورژانس، درمانگاه قلب، طب سنتی و سونوگرافی پروتابل نیز در این بیمارستان فعال شود.

مدیر امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ اردیبهشت بیماریابی توسط پزشکان عمومی انجام می‌شود، تصریح کرد: تعداد متخصصان و تیم پزشکی برای ارائه خدمات در بیمارستان صحرایی هنوز دقیقاً مشخص نیست که با برگزاری جلسه‌ای در چند روز آینده با دانشگاه‌ها تعداد پزشکان در این طرح مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: پزشکان در این بیمارستان صحرایی از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ به ارائه خدمات می‌پردازند و به بیماران به شکل رایگان دارو ارائه می‌کنند.


پذیرش روزانه ۲ هزار نفر در بیمارستان صحرایی بوستان ولایت

وی با تاکید بر اینکه در بیمارستان صحرایی بوستان ولایت روزانه حدود ۲ هزار نفر در بخش‌های مختلف به شکل رایگان پذیرش می‌شوند، گفت: در زمان بیماریابی برگه ارجاع به پزشکان داده می‌شود تا هر بیماری که معاینه می‌شود با تشخیص به درمانگاه مربوطه فرستاده شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح بیمارستان صحرایی چند پایگاه مقاومت بسیج برای معرفی بیمار به بسیج جامعه پزشکی دخیل هستند و کار اطلاع رسانی به مردم را انجام می‌دهند، گفت: برخی پایگاه‌های مقاومت بسیج مانند حبیب بن مظاهر، مسلم بن عقیل، مالک اش‌تر، کمیل بن زیاد و ناحیه شهید محلاتی برای اطلاع رسانی به مردم فعالیت می‌کنند تا مردم محروم آن منطقه از برپایی بیمارستان صحرایی مطلع شون، همچنین موظف هستند که در پایگاه‌های بسیج مکان‌هایی را مشخص کنند تا پزشکان ما در آنجا بیماریابی را انجام دهند.


ویزیت رایگان توسط پزشکان بسیج جامعه پزشکی در هفته سلامت

مدیر امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ درباره دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در هفته سلامت گفت: برنامه‌های ما به شکل اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم حواشی تهران خواهد بود، همچنین پزشکانی که مطب خصوصی دارند و در طرح سلامت شرکت دارند در این هفته به ویزیت رایگان بیماران مستضعف می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش جامعه پزشکی تهران بزرگ دو تا سه روز خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهند، همچنین نیروهایی به مناطق محروم در جنوب تهران اعزام می‌شوند.
ارسال نظرات