روز گذشته دکتر ظریف در مصاحبه با روزنامه کوریه دلا سرا گفت: اگر مردم منافع توافق هسته ای را ببینند، به حمایشان ادامه می‌دهند اگر اینطور نشود آنها می‌توانند به صندوق‌های رای بگویند که به آنهایی که از توافق حمایت کردند، رای ندهید.
کد خبر: ۸۶۶۲۰۷۲
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
عطا بهرامی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره  اظهارات وزیر امور خارجه در مصاحبه با روزنامه کوریه دلا سرا مبنی بر اینکه "اگر مردم منافع توافق هسته ای را ببینند، به حمایشان ادامه می‌دهند اگر اینطور نشود آنها می‌توانند به صندوق‌های رای بگویند که به آنهایی که از توافق حمایت کردند، رای ندهید"، گفت: آقای ظریف در سال 83 در سعدآباد در گفتگو با البرادعی نیز مشابه این اظهارات را داشت و فیلم دیدار ظریف و البرادعی موجود است و همه مردم می توانند به آن مراجعه کنند.

وی افزود: در آن سال آقای ظریف به البرادعی گفت به خاطر فشارهای طرف های اروپایی که در توافقات به حرفشان عمل نکردند و یک سیستم یک طرفه فشار را بر ایران اعمال کردند، ما دیگر روی این را نداریم که در ایران صحبت و اظهار نظر کنیم.

بهرامی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تمام تاریخ معاصر ایران، غربگراها هیچ وقت برای مردم ایران هیچ کاری نکردند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: برجام هیچ نقطه روشنی ندارد که عمل به آن باعث بهبود وضع اقتصادی مردم شود و غربی ها به خاطر امتیازهای فراوانی که در برجام گرفته اند هیچگاه زیر میز برجام نمی زنند و اگر کلینتون یا هر کس دیگر رئیس جمهور شود برجام را حفظ می کنند چون که آنها با برجام هر آنچه را که می خواستند بدست آورده اند.

وی ادامه داد: در سالهایی که به گفته خود آقایان، رابطه غرب با ما خوب بود و همان سالهای قبل از 84 که بحث گفتگوی تمدن ها را پیش می بردند صادرات غیر نفتی دولت به طور میانگین 3 میلیارد دلار بیشتر نبوده است اما در دوره ای که به قول آقایان، ما با غرب وارد تنش شدیم، صادرات غیر نفتی ما در 8 ساله دولت احمدی نژاد 30 میلیارد دلار و در چهار سال دوم دولت احمدی نژآد 50 میلیارد دلار بوده است.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: در مجموع باید عرض کنم که از نظر تاریخی، غرب هیچ وقت برای ایران کاری انجام نداده است و این امام زاده ای که آقای ظریف می خواهد از آن شفا بگیرد شفا نمی دهد و غربی ها هیچگاه به تعهدات خودشان در مبادلات بین المللی عمل نکرده اند.
ارسال نظرات