مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه:

امام خمینی(ره) با حفظ ارتش، نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه گفت: در اوایل انقلاب، دشمنان و نیز برخی دوستان ناآگاه انقلاب نغمه شوم انحلال ارتش را سر داده بودند که امام خمینی(ره) نقشه آنان را نقش بر آب کردند.
کد خبر: ۸۶۶۲۱۲۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسيج استان هرمزگان: حجت‌الاسلام علی عمرانی شامگاه یکشنبه به مناسبت 29 فروردین‌ماه "روز ارتش" در جمع نظامیان گروه پدافند هوایی شهید اسماعیلیان ارتش جمهوری اسلامی در بندرلنگه ضمن تبریک و گرامیداشت این روز اظهار داشت: امروز یکی از روزهای ارزشمند در کشور ما است و گرامی‌داشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تمام ارتشی‌های ولایت‌مدار و جان‌برکف است. 29 فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های دلاورمردان نیروی زمینی ارتش است.

وی افزود: امام امت(ره) به‌عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهادند و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب نمودند و طی پیامی با قاطعیت هرچه تمام‌تر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه گفت: با نگاهی گذرا به تاریخ انقلاب اسلامی در می‌یابیم که از لحظه نخست پیروزی انقلاب، ارتش و ارتشیان، عشق و علاقه و میل باطنی خود را به انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل ابزار داشتند و در اثبات این معنا فداکاری‌ها، تلاش‌ها و ایثارگری‌های بسیاری به خرج دادند.

عمرانی تصریح کرد: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره اصلی آن را جوانان برومند خانواده‌های مسلمان و اغلب، مستضعف ایرانی تشکیل می‌داد به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبیک گفت و هم‌صدا با ملت در براندازی نهایی رژیم ستمشاهی به ستیز بی‌امان با دشمنان داخلی و خارجی پرداخت.

وی اضافه کرد: در آستانه انقلاب، رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) بر آگاهی دلاورمردان ارتش نسبت به ماهیت ضداسلامی و غیرمردمی رژیم پهلوی افزود و وجدان‌های بیدار و فطرت‌های آلوده نشده ارتشیان را در سطوح مختلف بیدار کرد. فرار نظامیان از پادگان‌ها، خودداری از مقابله با مردم، هم‌صدایی با مردم در راهپیمایی‌ها، بیعت پرسنل نیروی هوایی با حضرت امام در 19 بهمن، سرپیچی از دستورات فرماندهان طاغوتی، شرکت در خنثی کردن کودتای 21 بهمن 57 و از نتایج ارزنده برخورد حکیمانه امام خمینی (ره) با ارتش بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب و تحول و دگرگونی در همه عرصه‌ها، یکی از مسائل مطرح به‌خصوص در نیروهای مسلح این بود که دیدگاه انقلاب و امام نسبت به ارتش و تکلیف ارتش در نظام اسلامی چیست؟ در چنین جوی که دشمنان و نیز برخی دوستان ناآگاه انقلاب نغمه شوم انحلال ارتش را سر داده بودند و ارتش در حساس‌ترین شرایط حیات خود بود که امام خمینی(ره) نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد و طی پیامی تاریخی بر ضرورت حفظ ارتش و انجام وحدت و نظم در ارتش تاکید نمودند.

عمرانی در پایان یادآور شد: ایشان در پیامی روز چهارشنبه 29 فروردین 1358 را روز ارتش اعلام نمودند و از ارتش خواستند که در این روز با ساز و برگ نظامی به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند.

ارسال نظرات