رئیس سازمان بسیج کارمندان کشور خبر داد

فعالیت 8 هزار پایگاه بسیج اداری در کشور

رئیس سازمان بسیج کارمندان کشور گفت: بیش از ۸ هزار پایگاه بسیج اداری در کشور فعال است و استان کرمان جزو پنج استان برتر و اول کشور است و در این استان قریب به ۷۵ درصد کارمندان ادارات مختلف عضو بسج کارمندی هستند.
کد خبر: ۸۶۶۲۱۳۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، محمد امیرخانی”  در شورای قشر بسیج کارمندان استان کرمان با بیان اینکه ۶۳ درصد کارمندان دستگاه های دولتی کشور عضو رده های مختلف بسیج کارمندان هستند، افزود: البته تعداد و میزان بسیجیان ما در کارمندان بیش از این عدد است و تعداد قابل توجهی از کارمندان در مسجد محله عضو هستند و اطلاعات آنها در سامانه بسیج کارمندان نیست.

امیرخانی تصریح کرد: بیش از ۸ هزار پایگاه بسیج اداری در کشور فعال است و استان کرمان جزو پنج استان برتر و اول کشور است و در این استان قریب به ۷۵ درصد کارمندان ادارات مختلف عضو بسج کارمندی هستند.

وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری” متعالی ترین و بزرگ ترین هدف انقلاب، تحقق تمدن نوین اسلامی است” و نظام ما به دنبال این است که تمدن نوین اسلامی در جهان شکل بگیرد و امام (ره) فرمودند” بسیجیان ما به فکر حکومت جهانی باشند” و این شدنی است.

رئیس سازمان بسیج کارمندان کشور گفت: لازمه تحقق این موضوع، ساختن جامعه اسلامی نمونه و الگوست و لازمه اصلی درست شدن این جامعه، تحقق دولت اسلامی مطلوب است و منظور، همه ارکان حاکمیتی نظام اسلامی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، نطام اسلامی را برقرار کرد و ما در مرحله دولت سازی هستیم، اگر می خواهیم دولت اسلامی مطلوب را بسازیم، باید به دو مولفه مهم تحقق اداره اسلامی و کارمند در طراز انقلاب اسلامی توجه کنیم.

امیرخانی با بیان اینکه بسیج در جامعه اداری کشور، به دنبال این است که به مدیران کمک کند تا ادارات و دستگا های ما ارتقاء پیدا کنند به اداره در طراز انقلاب اسلامی، بیان کرد: بسیج در مجموعه اداری کشور تلاش می کند تا به مدیران کمک کند کارمندان از حیث اخلاقی، معنوی، اجتماعی و سیاسی به کارمندان در طراز انقلاب اسلامی ارتقاء یابند.

رئیس سازمان بسیج کارمندان کشور گفت: بسیج در هر دستگاه و هر اداره ای که تشکیل می شود، این دو موضوع دستور کار اصلیش است و همه فعالیت و برنامه ها ذیل این دو موضوع تعریف می شوند.

وی با اشاره به اینکه نمی توانیم به اهداف تعریف شده بسیج با سلسله مراتب اداری و نظامی برسیم، افزود: باید بسیج را به دست خود بسیجیان اداره کنیم و هر مسوولی در شجره طیبه بسیج باید در کنار خود یک گروه همفکری و مشورتی داشته باشد که نام آن شورای قشر است.

امیرخانی تصریح کرد: این شورا، شورای مشورتی و تصمیم سازی است و بررسی جذب حداکثری کارمندان در پایگاه های بسیج و کمک به تحقق جامعه اسلامی دستور کار این شوراست.

وی بیان کرد: آیا می شود اداره ای منسوب به نظام اسلامی باشد و زمان نماز تعداد کمی از کارمندان در نماز حاضر باشند؟ این با نظام اسلامی سازگار نیست و باید کاری کنیم که از در و دیوار ادارات بوی اسلامی بودن بیاید.

رئیس سازمان بسیج کارمندان کشور با بیان اینکه قابل پذیرش نیست که حجاب و عفاف در ادارات جامعه اسلامی کمرنگ باشد، گفت: یکی از موضوعات مغفول در عرصه فرهنگی در ادارات، غفلت از خانواده کارکنان است که در این زمینه برنامه های زیادی در نظر گرفته ایم و در صورت تحقق، شاهد گسترش عفاف و حجاب خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع از دیگر موضوعات مورد نظر در ادارات است و در بحث ارتشاء، زیبنده اداره و کارمند اداره اسلامی نیست که حتی صحبت این امر باشد، اظهار کرد: سومین دستور کار اصلی شورا، کمک به تربیت کارمندان هم طراز انقلاب اسلامی است و مشخصات این کارمندان مقید به نماز اول وقت، روحیه جهادی و ایثارگری و … است.

وی تصریح کرد: چهارمین دستور کار، کمک به کارآمدی نظام اسلامی است و باید حضور بسیجیان در اداره، کارآمدی اداره را بالا ببرد.

رئیس سازمان بسیج کارمندان کشور بیان کرد: باید به فکر تدوین سند چشم انداز پنج ساله بسیج کارمندان باشیم و برنامه ریزی ها با پشتوانه این عقبه فکری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد از مخاطبان ما در سطح جامعه اداری کشور بانوان هستند که تعداد قابل توجهی از آنها عضو بسیج شده اند، تصریح کرد: باید خوب فکر کنیم تا بتوانیم خوب عمل کنیم و قطعا با همفکری، ایده های ناب و فکرهای خوب از اتاق های فکر بیرون می آید و باید همه ادارات خود را به طراز انقلاب اسلامی ارتقاء بدهند.

امیرخانی در پایان بیان کرد: چهار کارگروه ذیل مجامع بسیج استان ها و کشور شکل گرفته که برنامه های مختلفی در این زمینه داریم و کارگروه های فرهنگی و سیاسی، اقتصاد مقاومتی، تحول سلامت اداری و بانوان و خانواده در این راستا برنامه ریزی شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات