خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

نام "جواد" بهترین توصیف شخصیت باکرامت امام نهم شیعیان است

امام جمعه دامغان با بیان اینکه خانواده ها بکوشند حب اهل بیت(ع) را در دل و جان فرزندان خود بکارند، گفت: نام "جواد" بهترین توصیف شخصیت باکرامت امام نهم شیعیان است.
کد خبر: ۸۶۶۲۲۵۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در جشن میلاد نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام محمد تقی(ع) و باب الحوائج شش ماهه اهل بیت حضرت علی اصغر(ع) که در محل حسینیه سید الشهدا(ع) دامغان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس روایتی از امام رضا(ع)، حضرت امام محمد تقی(ع) بابرکت ترین مولود عالم اسلام و تشیع است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه در علم و شخصیت، تقوی و معنویت و سایر خصایص انسانی احدی در عالم قابل قیاس با اهل بیت(ع) نیست، خاطر نشان کرد: زیارت جامعه کبیره و جملات بی‌نظیر امام هادی(ع) در این دیباچه معنوی بهترین توصیف برای شناخت شخصیت جایگاه و منزلت اهل بیت(ع) و مفاهیم و مضامین بلند آن برترین اسناد در این زمینه است.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره اهل بیت و ائمه اطهار(ع) را نوری واحد خطاب می کند که در‌های آسمان بواسطه آنها گشوده و بسته می‌گردد و باران رحمت الهی به لطف وجود مطهرشان نازل می‌شود، اضافه کرد: علی(ع) چهره تابناک جهان خلقت و آیینه سیمای ذات ازلی است که ولایت با وجود مقدس او معنا پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه علم حصولی، علمی است که بر اثر تحصیل کسب شده، علم حضوری، علمی است که خداوند بر قلب افراد می تاباند اما علم لدنی آن است که با عنایت خداوند، معلوم نزد عالم مکشوف می شود، همانند علمی که خداوند به ائمه اطهار(ع) عطا فرمود، تصریح کرد: خداوند در هشت یا 9 سالگی علم امامت و مقام ولایت را به امام جواد(ع) عطا کرد، همانگونه که عیسی و یحیی پیامبر(ع) را در طفولیت به مقام نبوت رساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با یادآوری فضیلت ها و کراماتی از سرباز شش ماهه اباعبدالله حضرت علی اصغر(ع) اظهار داشت: خانواده ها بکوشند حب اهل بیت(ع) را در دل و جان فرزندان خود بکارند، همانا زندگی نورانی و سعادتمند با عشق و محبت اهل بیت(ع)، پیروی عملی از سیره معصومین حاصل خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها