خبرهای داغ:
حجت الاسلام عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امام جواد همواره با روش های حکیمانه در برابر ظالم قرار می گرفتند.
کد خبر: ۸۶۶۲۲۷۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در آستانه زاد روز ولادت امام جواد (ع) اظهار کرد:  امام جواد در سال 195 هجری در مدینه ولادت یافتند و مادرشان از برترین زنان زمان خود بودند تا جایی که امام رضا (ع) در خصوص ایشان می‌گویند که مادر امام جواد(ع) بانویی پاکدامن و با فضیلت هستند.

وی ادامه داد: مشخص است از والدینی چنان فرزندی به وجود می آید که فخر عالم امکان است و ما نیز به عنوان شیعیان آن امام باید با به دست آوردن رزق حلال و پیشه کردن پاکدامنی در به وجود آوردن نسلی پاک کوشا باشیم.

عباسی تشریح کرد: امام جوان هنگام شهادت پدر 8 سال داشتند که این نشان می دهد ایشان هنوز به بلوغ جسمی نرسیده بودند و از طرفی علم امامت در وجود فردی قرار گرفته که خواست خداوند متعال می باشد.

وی اضافه کرد: زمان امام جواد(ع) بحث های عقلانی و عقل گرایی بسیار باب بود و از این رو بسیاری برای اینکه ثابت کنند یک نوجوان نمی تواند ولایت الهی را به عهده داشته باشد مناظره و مباحثه های متعددی را با ایشان برگزار می کردند و این امام هما نیز با سرفرازی و دلایل قانع کننده همه را مجاب می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این نکته که امام جواد(ع) با مامون و معتصم عباسی هم دوره بوده اند عنوان کرد: امام جواد همواره با روش های حکیمانه در برابر ظالم قرار می گرفتند و با کار فرهنگی همواره در حال روشنگری و آگاهی افزایی مردم بودند، نکته ها و فساد های ظالم را بیان می کردند.

وی ادامه داد: در حالی که ظالمان با استکبار تمام حکومت می کردند دل مردم با ائمه همراه بود، بدیهی است که با هیچ امامی سر سازش برنداشت و همین آموزه ها انقلاب اسلامی ما را به وجود آورد.

عباسی متذکر شد: در زمان ولادت امام جواد(ع) پدر بزرگوارشان فرمودند: هیچ مولودی با برکت تر این کودک نسبت به شیعیان متولد نشده است از همین رو ما و تمام شیعیان باید از معنویت امام  جواد (ع) نهایت استفاده را ببریم.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها