جشن میلاد امام جواد(علیه السلام) در تیپ 44 قمر بنی هاشم

مناظره ها و بحث‌های علمی امام جواد علیه السلام ، اعجاب دانشمندان و عالمان هم عصر خود را بر می انگیخت.
کد خبر: ۸۶۶۲۳۰۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمر بنی هاشم (علیه السلام) در جشن میلاد امام جواد(علیه السلام)که در این یگان برگزار شد، اظهار کرد: دهمین روز از ماه رجب، جشن میلاد فرزند دردانه امام رضا(علیه السلام) و گل سر سبد جود و احسان حضرت جوادالائمه است .

حجت الاسلام موسوی، افزود: حضرت امام جواد با حضورش برروی کره خاکی ، نهمین فروغ امامت را به ظهور رسانید و بدین گونه پلی زد بین آسمان و زمین ، تا آنان که آسمانی اند ، به دامانش درآویزند و به سر چشمه ظهور راه یابند.

حجت الاسلام سید ولی موسوی خاطرنشان کرذ: امام جواد(علیه السلام) اولین امامی بود که در کودکی به امامت رسید و تنها بیست وپنج سال ، در میان خاکیان زیست و هنوز جوان بود که به سوی معبودش پر کشید و در جوارش آرمید.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از مشهورترین لقب‌های امام نهم به معنی بخشندگی است. آن حضرت در صف بخشندگی مانند پدران بزرگوارش ،نمونه و زبانز بود و با وجود سن کم اش در مناظره ها و بحث‌های علمی بسیار شرکت می کرد و حل مشکلات بزرگ علمی و فقهی ، اعجاب دانشمندان و عالمان هم عصر خود را بر می انگیخت.

گفتنی است؛ در این جشن باشکوه یکی از مداحان اهل بیت (علیه السلام) در وصف امام جواد (علیه السلام) به مولودیه خوانی پرداخت.


ارسال نظرات