صادق زیباکلام از روحانی خواست چون در دوره ریاست او هیچ اتفاق اقتصادی مهمی رخ نداده و رخ نخواهد داد بنابراین پس از 3 سال همچنان دولت قبل را مقصر جلوه دهد!
کد خبر: ۸۶۶۲۳۳۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴




خبرگزاری بسیج مازندران، وی در مصاحبه با روزنامه آرمان با اظهار نگرانی نسبت به سرنوشت روحانی در انتخابات گفت: روحانی یک سربالایی دارد. یکی از گردنه‌ها و تنگناها و سربالایی‌هایی که رقابت را برای روحانی سخت و دشوار می‌کند، به اقتصاد بازمی‌گردد. بنابراین احتمال اینکه ایشان طی 6 ماه آینده یا یک سال آینده (در سال 95) بتواند تغییر و تحول جدی در اقتصاد به وجود آورد اندک است و تصور می‌رود وضعیت اقتصادی یک سال آینده هم کم و بیش مانند وضعیت سه سال گذشته باشد و هیچ علتی وجود ندارد که طی یک سال آینده روحانی بتواند یک تغییر و تحول اساسی در اقتصاد به وجود بیاورد.

وی پس از اعتراف به ناکارآمدی 3 ساله دولت در عرصه اقتصاد و پاشنه آشیل معرفی کردن این عرصه خواستار فرافکنی شده و می‌گوید: آقای روحانی چاره‌ای ندارند جز اینکه در برنامه‌‌های مختلفی که با مردم ارتباط برقرار می‌کند به جای اینکه وعده‌‌های امیدوارانه بدهد و مکررا اعلام کند وضعیت اقتصادی کشور با شیب ملایم در حال بهبود است و امیدوار هستیم تا پایان سال 92 نرخ تورم تک رقمی شود و در حال حاضر در برخی از اقلام و کالاها نیز تورم تک رقمی شده است،‌ این وعده را به مردم بدهد که نرخ رشد اقتصادی در سال 95 به بالای 5 درصد برسد، به جای این‌گونه سخنان واقعیت‌های تلخ اقتصاد را بازگو و اعلام کند چه شد که در کشور حدود هشت میلیون تن بیکار شده و امروز عامل اصلی رکود در اقتصاد ایران چیست و چه مسائلی سبب شد که انبارهای کارخانه‌ها پر از کالا باشد ولی خریداری برای آن وجود نداشته باشد. علت رکود بازار مسکن چیست و چرا بیش از صد شغل را هم با خود گرفتار رکود کرده است.

وی می‌افزاید: روحانی باید واقعیت‌های اقتصاد ایران را به مردم بگوید و در برنامه تلویزیونی اعلام کند مادامی که اقتصاد دولتی باشد داروی شفابخشی برای آن وجود ندارد.

زیباکلام برای چندمین‌بار تصریح کرد عارف مناسب ریاست مجلس نیست و کارآمدی ندارد.

آنچه در سخنان زیباکلام مغفول مانده این پرسش است که اگر روحانی ظرف 4 سال نتوانست کمترین کارآمدی اقتصادی نشان دهد و «یک سال آینده وضعیت اقتصادی مانند 3 سال گذشته خواهد بود» پس مردم چرا باید دوره دولت را برای 4 سال دیگر تمدید کنند؟!

ارسال نظرات
پر بیننده ها