بزک‌کنندگان آمریکا سخنان مهم سیف را سانسور کردند

خبرگزاری‌ها و سایت‌های شبه اصلاح‌طلب با سانسور سخنان مهم رئیس بانک مرکزی درباره بی‌اثر ماندن برجام کار خود را راحت کردند.
کد خبر: ۸۶۶۲۳۴۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

خبرگزاری بسیج مازندران، سخنان مهم ولی‌الله سیف درباره اینکه اجرای برجام تقریباً هیچ اثری برای ایران نداشته در جریان مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ و نیز سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا عنوان شد اما رسانه‌های شبه اصلاح‌طلب یا متظاهر به حمایت از دولت در اقدامی قابل تأمل به سانسور این اظهارات پرداختند.

این سانسور در حالی است که همین طیف در مقاطع مختلف اقدام به بزک بدعهدی‌ها و شیطنت‌های آمریکا پرداخته‌اند.

سیف در مصاحبه با بلومبرگ می‌گوید: «برجام تاکنون تقریباً هیچ دستاورد اقتصادی برای تهران دربر نداشته است

به نوشته پایگاه اینترنتی بلومبرگ، آقای سیف گفته ایران سه ماه بعد از اجرایی شدن برجام، توان دستیابی به 100 میلیارد دلار دارایی ضبط شده‌اش در خارج از کشور را نداشته و برای پرداخت صورت‌حساب‌هایش در مبادلات خارجی به دنبال راهی برای استفاده از دلار است.

سیف، گفت «تقریباً هیچ چیز» از این توافق که در روز 16 ژانویه اجرایی شد عاید ایران نشده است.

وی همچنین در شورای روابط خارجی آمریکا تصریح کرد: توقع ما بعد از اجرایی شدن برجام این بود که ایران به اقتصاد جهانی وصل شود. متأسفانه فضای کنونی چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. ما از شرکای خود در مذاکرات و توافق می‌خواهیم که به تعهدات خود عمل کنند به طوری که ما نتایج ملموس برای ارائه به مردم خود در اختیار داشته باشیم. وی گفت: ایران هنوز به اقتصاد جهانی وصل نشده است.

سیف همچنین گفته است شرط زنده ماندن توافق برجام این است که غرب به تعهدات خود عمل کند وگرنه توافق فرو خواهد پاشید.

در همین حال وبسایت مشرق ضمن گزارشی این پرسش را مطرح کردکه پاسخ دولت به اعترافات تلخ رئیس بانک مرکزی چه خواهد بود؛ تکذیب یا توجیه؟! در روزهای پایانی سال گذشته بود که علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و یکی از اعضای بلندپایه تیم هسته‌ای دولت دهم در اظهاراتی بیان داشت که «طرف غربی در عمل به تعهدات خود تأخیر دارد

همین موضوع با واکنش منفی دولت و شخص رئیس جمهور مواجه شد. روحانی درباره اظهارات صالحی در خصوص تأخیر در اجرای برجام به جایگاه وی در دولت اشاره کرد و گفت: «ایشان وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی نیست، وزیر خارجه هم الآن نیست، ایشان مسئول سازمان انرژی اتمی است

مشرق با اشاره به برخی تأیید و تکذیب‌ها درباره برقراری یاعدم برقراری سوئیفت ادامه می‌دهد: اکنون موضوع عدم اجرایی شدن برجام توسط رئیس بانک مرکزی مورد انتقاد قرار گرفته است.

سخنان سیف بیشتر یادآور سخنان صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی است که روحانی در واکنش به وی بیان داشت که او وزیر یا رئیس بانک مرکزی ایران نیست که چنین سخنانی ابراز می‌دارد. اینک اما به نظر می‌رسد آش آن‌قدر شور شده که رئیس بانک مرکزی نیز خود نسبت به عدم اقدام عملی طرف مقابل نسبت به تعهداتش اعتراض می‌کند و دستاوردهای اقتصادی برجام را تقریباً هیچ می‌خواند. با این اوصاف به نظر می‌رسد که دولت در اقدامی عملی و واقعی بایستی به جای پاسخگویی به منتقدین و افکار عمومی نسبت به عدم اجرای برجام توسط طرف غربی اقدام عملی کند و از ابزار دیپلماسی خود در این راه بهره ببرد؛ ابزاری که دولت یازدهم آن را کلید حل مشکلات کشور خوانده و خود را دولت دیپلماتیک لقب داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار