"حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب و اسلام دستاورد شهدا در دوران دفاع مقدس"
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: ‏مقاومت هشت ساله ملت ایران در دوران دفاع مقدس سبب شد تا اقتدار نظام جمهوری اسلامی حفظ شود، اقتدار نظامی که امروز سبب شده تا گزینه نظامی آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی از روی میز برچیده شود.
کد خبر: ۸۶۶۲۳۴۸
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، شکرالله حسن‌بیگی در جلسه ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در سالن جلسات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا و تبریک به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جهاد در مقاطع مختلف معنا و مفهوم خاصی پیدا می‌کند جهاد در دوران دفاع مقدس، درگیری با مبارزه با معاند نظام و همچنین با توجه به شرایط موجود که در جنگ سیاسی و اقتصادی به سر می‌بریم معنایی خاص پیدا می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: کسی نمی‌تواند منکر این شود که با توجه به توانمندی‌های نظامی کشور است که گزینه نظامی روی میز استکبار برداشته شده است و آنان دیگر سخن از گزینه نظامی روی میز نمی‌زنند.

حسن‌بیگی با اشاره به توطئه‌ها و ترفندهای دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی سعی دارند تا با استفاده با تحریم و فشارها در بحث اقتصاد و روش‌های دیگر ایران را وادار به پذیرش اموری کنند که خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: به دنبال این هستند تا ایران را در حیطه مرزهای خود محصور کنند و در مسائل سیاسی کشورهای اسلامی که به مقابله با استکبار ایستاده‌اند مداخله نکند که این امری ناشدنی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به خطبه 27 نهج‌البلاغه یادآور شد: در این خطبه امیرالمومنین(ع) جهاد را دربی از درهای بهشت برشمرده است.

حسن‌بیگی ادامه داد: هر کس که برای مقابله با ظلم و ستم جهاد کند خداوند لباس تقوا، عزت و ایمان را بر تن او خواهد پوشاند، هشت سال دفاع مقدس نیز مصداق این واقعیت و وعده الهی است.

وی افزود: زمانی که با وجود مقاومت 45 روزه جوانان، خرمشهر سقوط کرد شاهد بودیم دشمن بعثی استحکامات ویژه‌ای را برای حفظ این شهر ایجاد کرد چراکه صدام تاکید داشت آزادسازی و باز پس‌گیری خرمشهر کلید فتح بصره را برای ایران به ارمغان خواهد آورد لذا درصدد بودند تا مانع آزادسازی این شهر شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به روایت الهی درباره جهاد در راه خدا تصریح کرد: اما با رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره)، فداکاری مردم و نیز ایمان و اعتقاد رزمندگان خرمشهر آزاد شد و وعده الهی که "اگر دین خدا را یاری رسانید خداوند نیز شما را یاری می‌رساند" محقق شد.

حسن‌بیگی یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد" به واقع هشت سال دفاع مقدس همه عنایت الهی بود و حضور مردم نیز بخشی از این عنایات و الطاف الهی، مردم با شور و شوق در جبهه‌ها حضور پیدا کردند.

وی افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس در تاریخ کشور تنها جنگی بود که به واسطه اعتقاد و رشادت مردم یک وجب از خاک کشور جدا نشد، ما مرهون رشادت‌ها و جانبازی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس هستیم چراکه هرکجا پایمردی و مقاومت باشد پیروزی به ارمغان خواهد آمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تاکید بر تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای جوانان و نسل آینده انقلاب اسلامی گفت: وظیفه ما تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و شرایط آن دوران برای جوانان و نسل‌های بعد انقلاب است چراکه دشمنان امروز درصدد هستند با تهاجم فرهنگی، جوسازی و کارشکنی‌ها آنان را تحت تاثیر قرار داده و از ارزش‌های انقلاب اسلامی جدا سازد.

حسن‌بیگی ادامه داد: حقایق را بازگو کنیم تا نسل جدید باید بدانند که کشور ما برای حراست از چه ارزش‌هایی هشت سال درگیر جنگی نابرابر بود دستاوردهای شهدا در دوران دفاع مقدس که حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب و اسلام بود بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد ما در دوران دفاع مقدس مثبت بوده چراکه شاهدیم خانواده معظم شهدا که اساس این مطلب هستند از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات