مسئول روابط عمومی شرکت لوله و مخابرات نفت منطقه شمال

نشت نفت گاز همزمان با سیلاب روز گذشته تجن را آلوده کرد

علیجان مهدوی: قسمتی از لوله این شرکت از مسیر رودخانه عبور می‌کند که در اثر فشار آب دچار شکستگی شده و از بین می‌رود و به همین دلیل باعث نشت گازوئیل در سطح رودخانه تجن می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۲۳۵۱
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴



خبرگزاری فارس: نشت نفت‌گاز داخل رودخانه تجن مهار شد

مسئول روابط عمومی شرکت لوله و مخابرات منطقه شمال گفت: نشت نفت‌گاز داخل رودخانه تجن مهار شد.

خبرگزاری بسیج مازندران، بارش باران شب گذشته در استان مازندران باعث بروز سیل در بخشی از مناطق و رودخانه‌های استان مازندران شد.

سد شهید رجایی که در مسیر چندین رودخانه قرار دارد نیز از این قاعده مستثنی نبود. حجم بارش باران به حدی بود که مسئولان و دست‌اندرکاران سد شهید رجایی ساری که در بالادست این شهرستان قرار دارد اقدام به باز کردن دریچه‌های سد کردند.

پس از باز شدن دریچه‌های سد مردم در منطقه پارک ملل ساری متوجه بوی بد نفت در سطح منطقه شدند، انتشار بوی نفت به حدی بود که از چند متری مسیر رودخانه به مشام می‌رسید.

مسئول روابط عمومی شرکت لوله و مخابرات نفت منطقه شمال در ارتباط با نشت نفت‌گاز در منطقه پارک ملل ساری و رودخانه این مسیر اظهار کرد: همزمان با سیل شب گذشته مسئولان سد شهید رجایی بدون هماهنگی با شرکت لوله و مخابرات نفت منطقه شمال اقدام به باز کردن دریچه‌های سد کردند.

علیجان مهدوی اضافه کرد: قسمتی از لوله این شرکت از مسیر رودخانه عبور می‌کند که در اثر فشار آب دچار شکستگی شده و از بین می‌رود و به همین دلیل باعث نشت گازوئیل در سطح رودخانه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در اولین فرصت پس از 45 دقیقه برای جلوگیری از نشت نفت همکاران این شرکت به منطقه اعزام شده و از نشت نفت به داخل رودخانه جلوگیری شد.

مسئول روابط عمومی شرکت لوله و مخابرات نفت منطقه شمال در پاسخ به این سئوال که آیا این شرکت نباید در جریان عملیاتی که در مسیر لوله انجام می‌گیرد، باشد، گفت: بارها و بارها این موضوع را به اطلاع مسئولان و مردم رساندیم و در این مورد هم بدون هماهنگی با این شرکت اقدام به بازگشایی دریچه سد شد.

مهدوی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اتفاق پیش‌آمده امکان دارد که مسیر لوله تغییر کند، بیان کرد: به لحاظ فنی هیچ راهی برای انتقال خط وجود ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها