خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: ترویج سبک زندگی حضرت فاطمه(س) نیاز امروز جامعه بانوان است.
کد خبر: ۸۶۶۲۴۷۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵

سیده معصومه دستغیب در گردهمایی زنان عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان فارس با تبریک ولادت امام جواد(ع) به ارادتمندان آن حضرت اظهار داشت: امسال بی‌شک سال فاطمی است که باید بیش‌ازپیش زنان ما خود را به الگوهای رفتاری حضرت فاطمه(س) نزدیک کنند، چراکه نیاز جامعه امروز ما است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس افزود: باید الگوگیری از حضرت فاطمه(س) را از حجاب و کار خیر در جامعه شروع کنیم که زمینه‌های آن نیز به‌خوبی وجود دارد.

وی فاصله ایجادشده بین نسل‌ها را یک ضعف فرهنگی عنوان کرد و بیان داشت: باید سعی شود در جامعه با آموزش‌هایی که داده می‌شود فاصله ایجادشده بین نسل‌ها را کم کرده و بنیاد خانواده را مانند گذشته حفظ کنیم.

دستغیب مشکل بیکاری در میان بانوان تحصیل‌کرده را یکی از دغدغه‌های موجود برشمرد و گفت: باید با ایجاد تعاونی‌هایی که دولت نیز از ثبت و شروع به کار آن‌ها حمایت جدی می‌کند این موضوع را ساماندهی کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس اولویت این اداره‌کل را در سال جدید ساماندهی تشکل‌های غیردولتی عنوان کرد و بیان داشت: امروز در اکثر شهرهای ما انجمن‌هایی فعالیت می‌کنند که یا جنبه مذهبی دارند یا هنری که اعتقاد داریم وجود تشکل‌های غیردولتی در هر شهر و جامعه‌ای باید بر اساس نیازهای آن منطقه باشد تا اثربخشی بسیاری در آن جامعه مشاهده شود.

وی در پایان با گلایه از کمبود اعتبارات در حوزه زنان اظهار داشت: دولت تمام سعی خود را در برطرف کردن این حوزه به‌کار بسته است اما بودجه‌های دولتی کمک چندانی به این بخش نمی‌تواند بکند که امیدواریم شهرداری‌ها با در اختیار قراردادن اماکن و بودجه در این حوزه نقش اجتماعی خود را به‌خوبی ایفا کنند.

گفتنی است، این مراسم به همت شهرداری جهرم در تالار علامه امینی این شهر برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها