رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل:

مرکز فن‌بازار منطقه‌ای در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رامز نصیری گفت: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری امضا شده بین پارک فناوری پردیس و جهاددانشگاهی، مرکز فن بازار منطقه‌ای اردبیل در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۲۴۷۹
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رامز نصیری صالح با اعلام این خبر افزود: فن‌بازارهای منطقه‌ای مراكزی هستند كه تحت نظارت فن‌بازار ملی ایران و در همكاری نزدیک با نهادهای مرتبط با فناوری با هدف مدیریت و جمع‌‌آوری اطلاعات مرتبط با دستاوردها و نیازهای فناوری منطقه و همكاری از طریق اشتراك این اطلاعات در سطح منطقه و یا سایر مناطق كشور ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: فن بازار یا همان بازار فناوری، محلی برای مبادلات تکنولوژی و ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال تکنولوژی است و نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به عرضه‌کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه در این بازار، فروشندگان تکنولوژی فرصت می‌یابند تا ایده‌ها و تکنولوژی‌های خود را به معرض نمایش گذاشته و برای آن‌ها اقدام به بازاریابی نمایند خاطرنشان کرد: در این بازار این امکان وجود دارد که متقاضیان تکنولوژی، تقاضاهای خود را مطرح نموده و به این صورت قدرت انتخاب بالاتری در بین گزینه‌ها داشته باشند.

نصیری صالح توسعه اقتصادي دانش محور را ارزش‌آفريني در جامعه از طريق دانايي، دانش و فناوري اعلام و تصریح کرد: يكي از ساختارهايي كه اخيرا براي تسهيل فعاليت‌هاي توسعه و مبادلات در کشور مورد استفاده قرار گرفته، "فن بازارها" هستند که جایگزینی نو براي زيرساخت‌هاي متعارف مبادله فناوري است كه ارتباط بين منابع فناوري و كاربران را به شدت تسهيل مي‌كند.

وی بیان داشت: امیدواریم این مرکز بتواند با معرفی پتانسیل‌های استانی و هماهنگ کردن سرمایه گذاران و فناوران بتواند در توسعه همه جانبه استان نقش اساسی ایفا نماید.

نصیری صالح شناسایی شرکت‌های دارای پتانسیل فناوری و دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و ...، انتقال تجربیات و دستاوردهای فناوری استان در بخش منطقه‌ای، تجاری‌سازی دانش و فناوری‌های تولید شده و تهیه بانك اطلاعاتی از ایده‌ها و تجارب فناوری استان را از مهم‌ترین کارکردهای مرکز فن بازار منطقه‌ای اعلام کرد.

وی شناسایی نیازمندی‌های بخش صنعت در حوه فناوری و دانش فنی، بررسی ظرفیت‌های موجود شرکت‌های فناور و دانش بنیان در خصوص ارائه و انتقال فناوری‌ها و دانش فنی به سایر شرکت‌ها در داخل و خارج کشور، جلوگیری از موازی كاری و هزینه‌كرد مجدد و تلاش در راستای همگرا کردن و هم‌افزایی فعالیت‌ها، ایجاد فرصت توسعه استان از طریق مبادلات فناوری ایجاد شده از طریق زیرساخت فن‌بازار منطقه‌ای، ایجاد بستری قابل رشد و بسیار لازم برای شهرک‌های صنعتی و شركت‌ها و واحدهای تابعه جهت معرفی محصول یا عنوان کردن تقاضای فناوری در یك منطقه را از دیگر مزایای ایجاد مرکز فن بازار عنوان کرد.

ارسال نظرات