روستاهای آغدام، اجیرلو و عربلو به شهر پارس آباد الحاق می شوند

معاون عمرانی استاندار اردبیل از الحاق روستاهای عربلو، آغدام و اجیرلو به محدوده شهر پارس آبادمغان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۲۵۱۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از از پارس آباد، با هدف سرعت بخشیدن به اجرای طرحها و پروژه های عمرانی روز گذشته جلسه ای با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل دفتر فنی استانداری و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری پارس آباد تشکیل شد.

در این جلسه علی آذرنژاد معاون عمرانی استاندار اردبیل از اختصاص 3 هزارتن قیر برای فرودگاه پارس آباد خبر داد و اتمام بیمارستان 160 تختخوابی و فرودگاه این شهرستان را جزء اولویتهای اصلی استانداری دانست.

وی از تمهیدات و تأمین اعتبارات لازم برای تجهیزات پزشکی بیمارستان 160 تختخوابی نیز خبر داد و اشاره ای هم به اجرای طرح پایاب سد خداآفرین بزرگترین طرح آبی و خاکی استان اردبیل در شهرستان پارس آباد کرد و گفت: این طرح با پیشرفت قابل توجهی در حال اجرا بوده و قرار است تا اواخر سال 96 به بهره برداری رسیده و 62 هزار هکتار از اراضی این منطقه به زیر آب برود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه با بیان اینکه مصوبات جلسات باید عملیاتی شود، به بازنگری و اجرای طرح جامع شهر پارس آباد تأکید کرد و به پیگیری برای اجرای زهکش شهرهای پارس آباد، اسلام آباد و تازه کند و همچنین تعیین تکلیف روستاهای انتقالی محدوده کشت و صنعت مغان، الحاق روستاهای عربلو، اغدام و اجیرلو به شهر پارس آباد و تشکیل تعاونی های بهره برداران 16 قشلاق محدوده دشت فتحعلی تأکید کرد.

در ادامه این جلسه اکبر صمدی فرماندار شهرستان پارس آباد نیز با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در دو سال اخیر علیرغم محدودیتهای اعتباری در توسعه این شهرستان برابر با 10 سال گذشته کار انجام داده است، گفت: در طول 2 سال گذشته 261 طرح با 396 میلیارد تومان در شهرستان پارس آباد اجرا شده و یا در حال اجراست.

وی به برخی از مشکلات عمران شهری شهرهای تابعه این شهرستان اشاره و خواستار رفع گره های موجود با همکاری مسئولان استانی شد.

صمدی همچنین از اتمام عملیات ساختمانی بیمارستان 160 تختخوابی و فرودگاه این شهرستان تا پایان امسال خبر داد و بر ادامه عملیات اجرایی و سرعت بخشیدن به چهاربانده کردن محور پارس آباد به سربند و ادغام روستاهای آغدام، اجیرلو و عربلو به محدوده شهر پارس آباد تاکید کرد.

فرماندار پارس آباد در ادامه از نامناسب بودن کمربندی این شهر اشاره کرد و خواستار همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان در زیرسازی و آسفالت این مسیر و رفع نواقصات مسکن مهر و تحویل آن به شهرداری شد.

در ادامه این جلسه مدیران کل استانی و شهری پارس آباد گزارشی از فعالیتهای انجام شده را ارائه و خواستار تخصیص اعتبارات برای پیشبرد طرحهای حوزه کاری خود شدند.

ارسال نظرات