خبرهای داغ:
مدیر تبلیغات اسلامی بجنورد از آماده سازی ۱۲ مسجد شهری و ۴۵ مسجد در روستاهای بجنورد برای استقبال از معتکفان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۲۵۳۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام ناصر هدایتی، مدیر تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: علاوه بر 12 مسجد شهری و 45 مسجد روستایی، دو مسجد هم در دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد بجنورد برای دانشجویان معتکف در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از 12 مسجد، سه مسجد انقلاب، حلقه سنگ و بقیه الله در پارک شهر برای برادران درنظر گرفته و همچنین مسجد دانشگاه آزاد بجنورد هم میزبان برادران دانشجو است.

وی اظهارداشت: مساجد جامع، حجت بن الحسن، امام(ره)، رسول(ص)، سیدالشهدا در کوی امام حسین، صفایی، شهرک فرهنگیان، گلستان شهر، ملکش و مسجد دانشگاه علوم پزشکی بجنورد برای اعتکاف خواهران آماده سازی شده است.

مدیر تبلیغات اسلامی بجنورد عنوان کرد: در برنامه اعتکاف از محضر علمایی چون آیت الله محمدی خراسانی، حجت الاسلام باقری از اساتید حوزه علمیه قم و مشهد و نیز حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه بجنورد و نیز دیگر علمای استان استفاده خواهد شد.

وی افزود: برگزاری مراسم دعای کمیل، ندبه، زیارت عاشورا، انجام اعمال خاص اعتکاف، تشکیل حلقه های معرفت و بصیرت، پاسخ به سوالات و شبهات دینی، برگزاری محافل انس با قرآن و برگزاری برنامه ویژه وفات حضرت زینب (سلام الله علیها) و نیز مراسم ویژه ولادت امام علی(علیه السلام) از جمله برنامه های مراسم اعتکاف در مساجد است.

حجت الاسلام هدایتی از آسیب شناسی برنامه های فرهنگی که در اعتکاف سال گذشته اجرا شد خبر داد و افزود: بررسی نقاط ضعف، تقویت برنامه های قوی و تاثیرگذار و نیز توجیه رابطین فرهنگی در این راستا انجام گرفته است. 

وی اعتکاف را بهترین برنامه عبادی برای نوسازی معنوی جامعه به ویژه در میان قشرهای نوجوان و جوان برشمرد و افزود: برگزاری برنامه های اعتکاف به بهترین نحو، در واقع کمک به فرهنگ دینی جامعه اسلامی است.

بر اساس این گزارش؛ آئین معنوی اعتکاف، 13 رجب همزمان با سالروز ولادت امام علی علیه السلام مصادف با دوم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها