مسئول فنی مهندسی حرم مطهرحضرت امام حسین (ع) شیوه ساخت گنبد را در کرمان ستود و گفت: حداکثر ظرافت کار مهندسی در ساخت این گنبد در نظر گرفته شده است. ...
کد خبر: ۸۶۶۲۵۷۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، از آن جا که ایران به دنبال تعویض گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) می باشد لذا این توفیق نصیب مردم متدین کرمان شد و ساخت گنبد امام حسین (ع) به مردم کرمان واگذار شد.
از حدود ۵ سال قبل طرح های مختلفی از استان ها برای گنبد حرم امام حسین (علیه السلام) ارائه شد که از بین آن ها، طرح پیشنهادی استان کرمان پذیرفته شد.
بنا بر توافقات صورت گرفته بتن، ورق و طلا کاری گنبد مطهر امام حسین (علیه السلام) در کرمان انجام می شود و اکنون  ۲ سال و نیم از آغاز ساخت این گنبد در کرمان می گذرد.
در ساخت این گنبد علاوه بر مهندسان کرمانی ، مهندسانی از عراق هم همکاری دارند ، به همین جهت روز گذشته تعدادی از مهندسان عراقی از این پروژه دیدن کردند.
 ابو سرمد مسئول فنی مهندسی حرم مطهرحضرت امام حسین (ع)به همراه هیئت چهار نفره دراین بازدید عملکرد کرمانی ها در عتبات عالیات رادر دوزمینه کوچک سازی ستون های اطراف ضریح امام حسین(ع) و ساخت گنبد ایشان در کرمان ستود و گفت: حداکثر ظرافت کار مهندسی در ساخت این گنبد در نظر گرفته شده است .
 مهاجری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان اعلام کرد : مهندسان کرمانی و ایرانی از ابتدای کار ساخت گنبد امام حسین (ع)  در عتبات با این هیئت ۵ نفره عراقی همکاری داشته اند.
ناگفته نماند حمایت های مالی مردم شریف کرمان تاثیر به سزایی در پیشبرد ساخت گنبد حرم مطهر
امام حسین (ع) در کرمان دارد.
به امید روزی که ساخت این گنبد ملکوتی در دیار کریمان به پایان رسد و پیش کشی ناقابل از سوی مردم متدین کرمان به سوی حرم امام حسین (ع) سرازیر شود.
انتهای پیام/
منبع : آرمان کرمان

ارسال نظرات