برجام زمانی به فرجام میرسد که تمامی تعهدات توسط متعهدین به طور کامل اجرا شود، اجرای تعهدات از سوی ایران و بد عهدی طرف غربی در عمل به تعهداتش به معنی فرجامی تلخ برای ملت ایران است.
کد خبر: ۸۶۶۲۵۷۶
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
مجید منعمی مسوول اسبق بسیج دانشگاه علوم و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: برخورد جناحی مسئولین اجرایی با مسائل مربوط به منافع ملی تهدیدی بسیار جدی برای امنیت ملی ست؛ طرح مسائلی از قبیل لزوم توافق با ایران به دلیل اینکه دولت فعلی تنها دولت اهل مذاکره است و یا لزوم اجرای تعهدات طرف غربی به دلیل نگرانی از چرخش رای مردم از اعتدالگرایان به سمت دیگر جناح های سیاسی کشور ، آن هم از سوی مقام ارشد دیپلماسی کشور در ظاهر شاید راهی برای متقاعد کردن طرفهای مذاکره کننده به منظور کرنش در برابر درخواستها به نظر بیاید اما در حقیقت نمایانگر انشقاق و اختلاف عمیق و اساسی بین گروههای فعال سیاسی موجود در کشور ، در توجه و عمل به سیاست های کلی نظام است.


وی افزود: به عنوان مثال از جمله خطوط کلی نظام در موضوع مذاکرات هسته ای لغو فوری تحریم های اقتصادی ،مالی و بانکی در هنگام امضای موافقتنامه بود.

منعمی خاطرنشان کرد: اظهارات اخیر رییس محترم بانک مرکزی حاکی از بد عهدی آشکار طرف غربی در عمل به تعهداتش بود، این بدان معنی است که یا ضمانت های اجرایی و الزامات موجود در برجام برای طرف های غربی محکم نبوده و دارای خلاء و ضعف بوده و یا طرف غربی اساسا خود را ملزم به هیچ تعهدی هر چقدر سخت و محکم نمی داتد.

وی تصریح کرد: در هر صورت می بایست عدم خوش بینی به طرف غربی رکن رکین هر نوع اقدامی قرار گیرد، اعلام خبر قبل از اقدام و عمل گاهی نتیجه ای جز خسارت محض نخواهد داشت.

منعمی تاکید کرد: برجام زمانی به فرجام میرسد که تمامی تعهدات توسط متعهدین به طور کامل اجرا شود، اجرای تعهدات از سوی ایران و بد عهدی طرف غربی در عمل به تعهداتش  به معنی فرجامی تلخ برای ملت ایران است.

منعمی گفت: مسئولین یادشان نرود پیش از آنکه به غرب متعهد باشند به ملت خود تعهد دارند، ملت ایران به معنای آحاد مردم ایران .

وی ادامه داد: این قبیل موضع گیری ها بیش از آنکه راهی برای متقاعد کردن طرفهای مذاکره کننده باشد بیانگر ضعف دستگاه دیپلماسی در حل و فصل مسائل اساسی کشور در سطح بین المللی است و بیشتر شبیه به درخواستی عاجزانه از طرفهای مذاکره کننده جهت کمک به ایجاد تغییر در افکار عمومی ملت فهیم ایران است و درخواست عاجزانه ظریف از آمریکا نشانه ضعف دیپلماسی است.

منعمی تاکید کرد: بنابر مشی بنیانگذار کبیر انقلاب ، وظیفه ی دولت خدمت است و وظیفه ی مردم نظارت و سپس حمایت یا برائت؛ بنابراین مطلوب این است که مسئولین و دولتمردان صادقانه و غیرمحرمانه در خدمتگزاری مردم با تمام توان تلاش کنند چرا که مردم در وقت معلوم با رای خود کلید خدمت را به خادمان خواهند سپرد.
ارسال نظرات