در گفت‌وگو با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، عنوان شد؛

تولید اقلام دارویی در خوزستان، اقدامی عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است/ هیچ‌گونه صنعت دارویی در استان خوزستان وجود ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: تولید اقلام دارویی در خوزستان، ضروری است و چنانچه این مهم در استان تحقق یابد، حقیقتاً می‌توان ادعا کرد اقدامی عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۶۶۲۵۸۹
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
برزگر، تاکید کرد: با عنایت به اینکه مقام معظم رهبری، در تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، غذا و دارو را در درجه اول اهمیت اقلام راهبردی و اساسی عنوان کردند، می‌توان متوجه شد که چقدر وظیفه و نقش معاونت‌های غذا و دارو حساس و سرنوشت ساز است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکترحسین برزگر، در خوزستان با بیان اینکه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای تحقق شعار سال کارگروه اختصاصی در این معاونت تشکیل داده است، گفت: به منظور تحقق شعار سال، عینیت بخشیدن به این شعار حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و همچنین اقدام عملی اقتصاد مقاومتی در استان خوزستان، مدیریت داروی این معاونت فرصت‌های سرمایه گذاری و راه‌های تسریع در تحقق آن را در دست بررسی قرار داده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در بیان این سیاست‌ها، هم نقشه راه را ترسیم کردند و هم راهکار اجرایی و عملیاتی ارائه کردند و به همین دلیل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به سمت پیشرفت گام برمی‌دارد و بدون درنگ، با ارائه راهکارهای تازه و الگو گرفتن از فرهنگ انقلابی و اسلامی، در تحقق این سیاست‌ها پیشتاز خواهد بود و در این شرایط حساس منطقه‌ای و جهانی با سرعت و دقت به تکالیف خود به خوبی عمل خواهد کرد.
 

وی ادامه داد: همچنین برای دستیابی و تحقق این مهم، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، کارگروهی اختصاصی متشکل از افراد دلسوز و متخصص برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تشکیل داده است و به صورت فعال در حوزه‌های غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده‌ها و غیره به هم اندیشی، ارائه راهکارهای موثر و همچنین اقدام به موقع برای تحقق آن‌ها می‌پردازد.
 
این مقام مسئول با اشاره به تشکیل این کارگروه تخصصی، افزود: در نخستین جلسه این کارگروه که هفته گذشته در معاونت غذا و داروی اهواز برگزار شد، مقرر شد صنایع مرتبط در حوزه غذایی، آشامیدنی، بهداشتی و دارو که در طول سالیان گذشته به هر دلیل تعطیل شده‌اند، مشخص، فرا خوانده و با حضور مسوولان و متولیان مربوطه مشکلات آن‌ها بررسی و برای رفع آن‌ها اقدامات مقتضی در توان معاونت غذا و دارو صورت گیرد.

 
برزگر، در بخش دیگری عنوان کرد: بدین منظور، برای برگزاری کارگاهی یک روزه ویژه تمامی کار‌شناسان معاونت غذا و دارو به منظور آگاهی بیشتر از سیاست‌های ابلاغی، برنامه ریزی به عمل آمد.

 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تصریح کرد: از دستگاه‌های مرتبط و دخیل در راه اندازی شرکت‌هایی که در حال حاضر تعطیل هستند، همچون صنعت و معدن، اداره استاندارد، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های متولی دعوت به عمل می‌شود تا برای کمک به رونق و شکوفایی صنایع هم فکری و هم اندیشی صورت گیرد.
 

هیچ‌گونه صنعت دارویی در استان خوزستان وجود ندارد

وی افزود: با توجه به اینکه در استان خوزستان، پتانسیل‌های فراوانی همچون دانشکده داروسازی با قدمت بیش از پنجاه سال، وجود دارد، افزود: متاسفانه هیچ‌گونه صنعت دارویی در استان خوزستان وجود ندارد و ضروری است برخی اقلام دارویی در استان تولید شود.
 

جهت شناسایی و مقابله با تقلب و کنترل قاچاق اقدامات لازم صورت می‌گیرد

این مقام مسئول گفت: همچنین به منظور ارتقای کیفی مواد غذایی و دارویی، آزمایشگاه کنترل کیفی این معاونت با دقت و صحت شاخص‌های سلامت محور را زیر ذره بین دارد و برای ارتقای فنی و تخصصی آن جهت شناسایی و مقابله با تقلب و کنترل قاچاق اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

 
برزگر، در پایان تاکید کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تمام تلاش خود را خواهد کرد تا برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و به عنوان یک فرهنگ نهادینه کند.


مهندس رضا‌زاده دباغ، مسئول اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه غذا و داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، نیز در این زمینه گفت: بهره‌مندی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی در همه زمینه‌ها به ویژه در کارخانجات تولید فرآورده غذایی، دارویی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه می‌تواند راهکار مناسبی برای تامین آینده کشور باشد.
 

وی در ادامه افزود: برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی از تمام ظرفیت‌های موجود در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بخش‌های مختلف، همچون حوزه غذا، دارو، آزمایشگاه، تجهیزات پزشکی و غیره استفاده می‌کنیم.
 

رضازاده دباغ، ادامه داد: البته برای تحقق این مهم مطالعه دقیق و کار‌شناسی صورت می‌گیرد.

 
مسئول اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه غذا و داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان اظهار امیدواری کرد: انشالله امسال بتوانیم شاهد افزایش تولید فرآورده غذایی سالم، توسط کارخانجات و صنایع تولید فرآورده‌های غذایی استان خوزستان باشیم که اگر این مهم تحقق یابد کمک چشمگیری به اقتصاد کشور و به ویژه استان خواهد شد.
ارسال نظرات