نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این مطلب که زمینه همگانی شدن ورزش در جامعه فراهم شود، گفت: ورزش علاوه بر قهرمانی، به صورت همگانی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۶۲۵۹۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس فدراسیون هندبال ایران با اشاره به اینکه ورزش از جنبه‌ها و مسائل معنوی جدا نیست، اظهار داشت: اگر درست به مسئله ورزش بپردازیم، کمک به جنبه‌های معنوی زندگی انسان کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مسئله ورزش سبب می‌شود که انسان نشاط پیدا کند و با رشد عقلی روبه‌رو شود و به دنبال آن در مسائل دینی هم بهتر کار کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در گذشته علمای دینی به ورزش اهتمام ویژه‌ای داشتند، افزود: ورزش سبب ایجاد نشاط جسمی در انسان می‌شود و با توجه به اینکه حتی عبادت هم نیاز به نشاط دارد، باید به ورزش توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

ناصری تصریح کرد: الان ورزش‌ها صورت حرفه‌ای، سرگرمی و تجارت به خود گرفته‌اند، اما در هر صورتی ورزش چیزی نیست که از دین دور باشد بلکه در دین اصرار زیادی به ورزش شده است.

امام جمعه یزد گفت: الان زمانه‌ای شده که لازم است که ورزش‌های مختلف همگانی شود تا همه مردم به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و سلامتی را برای تمام مردم به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: در زمان های قدیم ورزش‌ها سبک خاص خود را داشت و همه افراد از آن استفاده نمی‌کردند ولی با توجه به اینکه الان تنوع ورزش‌ها زیاد شده، همه می‌توانند به ورزش بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: نکته قابل توجه در این زمینه این است که نباید به ورزش صرفا به عنوان بازی و درآمدزایی توجه داشته باشیم بلکه باید به این هدف که خود را تقویت کنیم و به جامعه اسلامی خدمت کنیم به ورزش بپردازیم.

ارسال نظرات