رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق خبر داد

آمادگی 650 نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف بافق

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق با اشاره به شور و شوق مردم شهرستان بافق برای مشارکت در آیین معنوی اعتکاف گفت: امسال بالغ بر 650 نفر در این مراسم شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۶۲۶۰۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج زا بافق: حجت‌الاسلام علی روحانی، ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود اینکه ثبت‌نام اعتکاف هنوز تمام نشده، اما شواهد امر نشان می‌دهد امسال آمار شرکت‌کنندگان برای شرکت در برگزاری مراسم اعتکاف به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است.

وی بیان کرد: دفاتر ثبت‌نام حکایت از رشدی بالای 20 درصد نسبت به سال 94 دارد و در مقایسه با سال‌های قبل آن نیز از مرز سه برابر هم فراتر رفته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق، احیا آیین پر برکت اعتکاف را از دستاوردهای نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در سایه اسلام و امنیت جمهوری اسلامی و تمهیدات اندیشیده شده، انسان‌های خداجو در ایام البیض از فرصت به دست آمده بهره می‌گیرند و قلب و روح و جان خود را صفای معنوی می‌دهند.

این مسئول وضعیت مساجد شهری و روستایی را مناسب برگزاری این مراسم خواند و اظهار داشت: مساجد طفلان مسلم، 14 معصوم (ع)، فاطمیه آهنشهر، ابوالفضل (ع)، حاجی حسین، امام صادق (ع)، دانشگاه آزاد، امام رضا و مسجدالنی (ص) آماده پذیرش مشتاقان اعتکاف در شهر بافق هستند و تعدادی از مساجد در روستاهای دولت‌آباد، شیطور، بساب، برکوئیه و موری‌آباد نیز برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف آماده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ثبت‌نام از خواهران بیشتر از برادران است، عنوان کرد: چند مسجد شهری در خیابان‌های امام رضا (ع)، شیخ محمدتقی، مهدی (عج) و چهارده معصوم ویژه بانوان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق، شوق و علاقه جوانان، نوجوانان و به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و طلبه‌های حوزه‌های علمیه را برای ثبت‌نام و شرکت در مراسم معنوی اعتکاف قابل توجه دانست و گفت: این اشتیاق قابل تحسین است و نشان از علاقمندی جوانان بافقی به شرکت در آیین‌های مذهبی و معنوی دارد.

روحانی با بیان اینکه قبل از اسلام از جانب خدا به پیامبران پیش از رسول مکرم اسلام امر به انجام اعمال در اعتکاف شده است، بیان کرد: قرائت قرآن مجید و دعاهای مخصوص ماه مبارک رجب، نمازهای اول وقت و نماز شب، عبادت به درگاه الهی، تزکیه نفس، ایجاد روحیه خودسازی و خودباوری و دوری از معصیت، گناه و پلیدی‌ها با نزدیک شدن به پروردگار یکتا از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های آیین عبادی و معنوی اعتکاف است.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت و جایگاه این ایام خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال و شرکت خوب جوانان در این مراسم، برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی خوب و مفیدی برای بهره بیشتر از این فرصت معنوی و استثنایی تدارک دیده شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی بافق با قرآن در زلال احکام را درفرصت اعتکاف سودمند خواند و گفت: حضرت علی (ع) توصیه دارند که معتکف باید ملزم به ذکر خدا، تلاوت قرآن و اقامه نماز باشد و این طرح برای انس بیشتر با قرآن برای این ایام برنامه‌ریزی شده است.

روحانی، ایام 13 تا 15 ماه رجب را ایام البیض خواند و افزود: اعتکاف، روزه و برخی اعمال در این ایام وارده شده است.

بافق با 38 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری جنوب‌شرقی شهر یزد واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار