رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: شهرداری اجازه ندارد در خصوص واگذاری شهروند بدون مصوبه شورا اظهارنظر کند.
کد خبر: ۸۶۶۲۶۳۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حقانی در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به سخنان شهردار تهران در خصوص فروش شهروند به بخش خصوصی، گفت: اعلام واگذاری شهروند به بخش خصوصی، جوانب گوناگونی دارد و باید ملاحظات اجتماعی و حقوقی آن در اظهارنظرها لحاظ شود. این واگذاری اثرگذاری عمیقی بر جامعه دارد و خارج از اختیارات قانونی شهرداری است. به خصوص آنکه این خبر سه ماه بعد از مصوبه شورای شهر در خصوص بقای شهروند است.
 
وی با اشاره به اظهارنظر شهردار تهران در جلسه نظارت ستادی در سال ۹۳ گفت: شهردار تهران در این جلسه سازمان تاکسیرانی، میادین میوه و تره بار و شهروند را از سازمان های مفید و منحصر به فرد شهرداری دانستند که اعلام واگذاری آن به بخش خصوصی جای تعجب دارد.
 
وی با تاکید بر درک مشکلات شهرداری گفت: شهروند در خصوص مدیریت بازار و تامین ارزاق شهروندان نقش پررنگی دارد که واگذاری آن طبعات منفی بالایی را به دنبال خواهد داشت.
 
حقانی همچنین با اشاره به برگزاری بازی فوتبال پرسپولیس-استقلال، گفت: با تقدیر از ایجاد کمپین ورزشگاه بدون زباله، باید تولید این میزان پسماند از زباله که بسیار اسفناک بود پیگیری شود. اینکه چرا با صرف این میزان هزینه برای آموزش شهروندان در مشارکت تفکیک زباله، چرا این تلاشها منجر به نتیجه نمی شود و معاونت اجتماعی باید این موضوع را آسیب شناسی کند.
ارسال نظرات